Zakaz handlu w niedziele coraz mniej przeszkadza Polakom. Niezadowoleni głównie zamożni z dużych miast

70 proc. Polaków zaakceptowało zakaz handlu w niedziele, a niezadowolonych z tych przepisów należy szukać głównie wśród zamożnych mieszkańców największych miast - tak wynika z badania Santander Consumer Banku.

Przepisy o zakazie handlu w niedzielę weszły w życie w kwietniu 2018 roku i były z roku na rok coraz bardziej zaostrzane. W 2020 roku niedziel handlowych będzie jedynie siedem. Początkowo przepisy spotkały się ze sporą krytyką ze strony Polaków, ale jak wynika z badania przeprowadzonego przez Santander Consumer Banku, coraz więcej osób przekonało się do zakazu handlu. 

Zobacz wideo

Zakaz handlu w niedziele coraz mniej przeszkadza Polakom. Niespełna 40 proc. chce powrotu niedziel handlowych

70 proc. ankietowanych twierdzi, że zakaz handlu w ogóle im nie przeszkadza. 38 proc. Polaków widzi natomiast potrzebę przywrócenia niedziel handlowych, a zdecydowanie przeciwko zakazowi było 25 proc. pytanych.  

Co więcej, Polacy potrafią sobie poradzić z niedogodnościami wynikającymi z wprowadzenia obostrzeń w tym aspekcie życia, gdyż 25 proc. ankietowanych robi zakupy online, a 34 proc. wybiera sklepy otwarte w niedzielę. Chodzi m.in. o Żabki, które mogą być czynne, jeśli za ladą stoi właściciel 

Polacy podzieleni ws. zakazu handlu w niedziele 

Z badania Santander Consumer Banku wynika, że stosunek Polaków do zakaz handlu w niedziele zależny jest od miejsca zamieszkania, a także wysokości zarobków. Generalnie z obostrzeń niezadowoleni są zamożni i wykształceni mieszkańcy dużych miast. W metropoliach większych niż 500 tys. osób przywrócenia niedziel handlowych chce aż 60 proc. ankietowanych przy zaledwie 30 proc. na wsiach. 

Wśród 25 proc. zdecydowanie przeciwnych zakazowi handlu w niedzielę znaczna większość osób zarabia powyżej 5 tys. zł. 55 proc. z nich posiada również wyższe wykształcenie. Co ciekawe, ankietowani Polacy byli zgodni w jednej kwestii. Problem zakazu handlu w niedziele może być rozwiązany poprzez wprowadzenie sklepów autonomicznych - 63 proc. widzi w tym przyszłość handlu. 

Więcej o: