Coca-Cola wycofuje swoje produkty z Intermarche oraz Netto. Sieć chce promować zdrowe napoje

Coca-Cola i Intermarche popadły w konflikt. Wszystko dlatego, że sieć sklepów będzie promować zdrowe napoje, które będą lepiej eksponowane względem tych szkodliwych. W związku z tym Coca-Cola wstrzymała dostawy swoich napojów do Intermarche i Netto, które mają tego samego właściciela.
Zobacz wideo

Coca-Cola wstrzymała dostawy swoich produktów do francuskich sklepów Intermarche i Netto, informuje portal Dlahandlu.pl. Z rzeczonych sklepów znikną więc takie marki jak Coca-Cola, Fanta, Sprite, Fuzetea, Honest, Tropico, Caprisun czy Monster. Powodem jest decyzja Les Mousquetaire, właściciela obu sieci sklepów. Tzw. Grupa Muszkieterów zdecydowała, że będzie promować zdrowsze napoje, poprzez umieszczanie ich w bardziej widocznych miejscach, na czym mają ucierpieć m.in. produkty koncernu Coca-Cola. Nowa strategia jest wprowadzana od 2020 r. i oprócz dobrej widoczności, napoje słodzone cukrem stracą także nieco miejsca, które zajmą zdrowsze produkty. Jako powód takiego działania Thierry Cotillard, przedstawiciel sieci handlowej, podaje upodobania konsumentów, którzy chcą zdrowszych produktów na sklepowych półkach. Wspiera się statystyką, według której sprzedaż napojów bezalkoholowych spadła we Francji o 3,2 proc..

>>> Zobacz też: "Nie wierzymy w recykling, liczy się wielorazowość"- mówią twórcy mieczy świetlnych na Coca-Coli

Coca-Cola walczy z Intermarche i Netto. Sklepy twierdzą, że koncern nadużywa swojej dominującej pozycji

Takie działanie oczywiście nie spodobało się Coca-Coli, która poza wstrzymaniem dostaw, zagroziła sieci, że zmieni obecne warunki kontraktu, jeśli wolumeny zostaną zmniejszone. W takim wypadku Intermarche byłoby zmuszone podnieść cenę średnio o 60 procent. Cotillard stwierdził, że jest to brutalne i zaskakujące działanie koncernu, który nadużywa w ten sposób swojej dominującej pozycji na rynku.

Więcej o:
Komentarze (16)
Coca-Cola wycofuje swoje produkty z Intermarche oraz Netto. Sieć chce promować zdrowe napoje
Zaloguj się
  • pm7303

    Oceniono 2 razy -2

    No i bardzo dobrze! Sam chodzę do Netto bo mają trochę fajnych warzyw i innych produktów eco, a słodzone świństwa od CC & Co. ostatni raz piłem może z 15 lat temu - nie będzie mi ta trucizna psuć 'widoku'.

  • t0tylk0ja

    Oceniono 6 razy -2

    Głupota. Kto chce kupować zdrowsze napoje to je kupuje, kto che kupić Colę, kupuje Colę. Takimi praktykami tylko stracą gro klientów.

  • bigmaciek

    Oceniono 1 raz -1

    Dla mnie to oznaka, że chcą zwiększyć sprzedać własnej marki typu "cola" która jest takim syfem, że pomimo dużo niższej ceny przegrywała wyraźnie z Coca Colą.

  • siwywaldi

    Oceniono 9 razy -1

    Niektóre marki mają tak ugruntowaną pozycję na rynku, że walka z nimi, jest prostą drogą do samobójstwa. Ale widać "kreatywni" z Intermarche, o tym nie wiedzą.

    A tak na marginesie: ile lat jest na rynku Coca cola, a ile Intermarche? :-)

  • adam66-sz

    Oceniono 3 razy -1

    Jak ktoś zaczyna mówić, że chce promować zdrowe napoje, zdrowy styl życia czy robi coś dla dobra swoich klientów to można być na 100 % pewny, że robi to z zupełnie innej przyczyny.

  • bloxyx

    Oceniono 7 razy -1

    Co chcą robić? Promować zdrowe napoje? A cały asortyment cukierniczy to wyrzucą do Wisły?

  • real-meh

    0

    Bo ludzie do Netto chodzą po coca cole. Wypad Coca Cola Company.

  • leszekk73

    Oceniono 1 raz 1

    Sieć sklepów Netto we Francji, to nie to samo Netto, które jest w Polsce. Może warto by o tym napisać, co?

  • striepo

    Oceniono 1 raz 1

    Przecież to od sieci zależy gdzie chce co ustawić, pewnie ktoś się dopatrzył, że nie zapłacili półkowego

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX