Serwisy streamingowe cieszą się coraz większą popularnością, a statystyki wskazują na to, że coraz bardziej dystansują telewizję. Dowodem na ogromny sukces Netfliksa czy HBO GO mogą być dane dotyczące wydatków pierwszego z serwisów streamingowych za 2019 rok.
Jak podaje Buisness Insider za serwisem Vice, Netflix wydał w 2019 roku 15 mld dol. Tak duża kwota robi tym większe wrażenie, że jeszcze w 2015 roku wydatki te oscylowały na poziomie "zaledwie" 5 mld dol. Trzykrotny wzrost w tak krótkim okresie uświadamia skalę sukcesu Netfliksa. Co ciekawe, nic nie wskazuje, że miałoby dojść do zahamowania w najbliższej przyszłości. Według szacunków BMO Capital Markets w 2020 roku platforma wyda 17,3 mld dol., To kwota porównywalna z PKB wielu krajów afrykańskich i większa od wydatków Polski na wojsko - nasz kraj wydaje na armię ponad 12 mld dol. Netflix jest zmuszony do ciągłych inwestycji ze względu na zwiększającą się konkurencję. Tylko w ubiegłym roku działalność rozpoczęły Disney + oraz Apple TV+.
>>> Dowiedz się więcej: Trzy miliony Polaków zrezygnowało z płatnej telewizji. Przyciągnął ich Netflix i inne serwisy VOD
Wzrost wydatków powoduje, że cały czas rośnie zadłużenie amerykańskiej platformy. Obecnie oscyluje ona na poziomie 19,4 mld dol. Nie oznacza to jednak, że Netflix zmaga się z problemami finansowym. W 2018 roku firma osiągnęła 16 mld przychodów oraz 1,6 mld dol. zysku.
Netflix został założony w 1997 roku przez Reeda Hastingsa oraz Marka Randolpha w Kalifornii. Platforma streamingowa największe sukcesy zaczęła odnosić w obecnych latach w momencie popularyzacji tego sposobu oglądania filmów oraz seriali. Obecnie to największa platforma streamingowa, z usług której korzysta 158 mln osób, z czego 60 mln mieszka w Stanach Zjednoczonych. Netflix odpowiada za wyprodukowanie takich seriali jak "Wiedźmin" czy "House of Cards"