"Amazon tworzy historię jako pierwsza marka, która przekroczyła wartość 200 miliardów dolarów" - podała Brand Finance z siedzibą w Londynie. Analitycy dodali też, że wartość firmy Jeffa Bezosa wynosi obecnie niemal 221 mld dolarów, co oznacza skok o 17,5 proc. od ostatniego rankingu "Global 500". Na drugiej pozycji znalazł się gigant Google wyceniany na 159,7 mld dolarów - firma wskoczyła z trzeciej pozycji przy wzroście o 11,9 proc. Z kolei firma Apple spadła z drugiej na trzecią pozycję (spadek o 8,5 proc.), a jej wartość to 140,5 mld. Czwarte miejsce pomimo spadku o 2,1 proc. utrzymał Microsoft (117 mld dolarów), a pierwszą piątkę zamyka Samsung - przy wycenie wartości na 94 mld dolarów i wzroście o 3,5 proc.
Raport Brand Finance obejmuje 500 globalnych firm o najwyższej wartości, przy czym warto zauważyć, że aż 204 spośród nich to amerykańskie przedsiębiorstwa. Wśród europejskich firm najwyżej uplasowały się Mercedes-Benz (65 mld dolarów), Shell (47,5 mld dolarów) i Volkswagen 44,9 mld dolarów). Analitycy Brand Finance zwrócili ponadto uwagę na firmy Lidl i Aldi jako najszybciej rozwijające się obecnie marki w handlu detalicznym, "udowadniając, że handel elektroniczny nie jest jedyną drogą do sukcesu w branży".
Tymczasem sam Amazona zakończył rok 2019 z majątkiem w wysokości 115 miliardów dolarów i chociaż zbiedniał o 10 mld dolarów, wciąż pozostaje na pierwszym miejscu listy najbogatszych Bloomberga. Tuż za nim znalazł się założyciel Microsoftu Bill Gates, którego majątek w minionym roku zwiększył się o 22,7 mld dolarów i wynosi obecnie 113 mld dolarów. W kameralnym gronie posiadających ponad 100 miliardów dolarów znalazł się także Bernard Arnault z udziałami w koncernie luksusowych firm LMVH (Louis Vuitton Moët Hennessy) oraz w firmie Christian Dior. Jego majątek Bloomberg wycenił na 105 mld dolarów.