GDDKiA triumfalnie. "Ostatnie betonowanie mostu na Południowej Obwodnicy Warszawy" [NOWE ZDJĘCIA]

W piątek na moście łączącym warszawski Wawer i Wilanów trwały ostatnie prace związane z jego betonowaniem. Inwestycja, będąca częścią drogi ekspresowej S2, ma szansę - przynajmniej w części - zostać oddana do użytku w tym roku.

Warszawski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z entuzjazmem donosi o postępach prac na budowie Południowej Obwodnicy Warszawy. GDDKiA zaprezentowała zdjęcia, na których uwidoczniono ostatnie betonowanie nowego mostu łączącego Wilanów z Wawrem.

Obiekt ma szansę - jak już pisaliśmy - być przejezdny jeszcze w tym roku. Władze Ursynowa alarmowały co prawda, że oddanie inwestycji może zostać opóźnione, ale GDDKiA zapewnia o utrzymaniu terminu.

Dyrekcja zapewnia, że na budowie ursynowskiego odcinka S2, będącego częścią Obwodnicy, prace idą pełną parą.

Nowe połączenie z A2 przejezdne jeszcze w tym roku?

Łączna długość tego fragmentu inwestycji wynosi 18,5 km. Sam most powstaje na odcinku między węzłami Puławska i Lubelska. Po ukończeniu wszystkich prac, rozpoczętych w roku 2017, mieszkańcy stolicy zyskają nowe połączenie z autostradą A2.

Prace związane z budową Południowej Obwodnicy Warszawy obejmują nie tylko budowę nowego mostu na Wiśle ale i dwukilometrowego tunelu pod Ursynowem, estakady nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym i węzłów. POW będzie łączyć się z A2 - na zachodzie węzłem Konotopa, a na wschodzie budowanym węzłem Lubelska.

Czytaj też: GDDKiA publikuje plan przetargów na 2020 rok. Do zbudowania 353 km nowych dróg

Jak informuje GDDKiA w swoim komunikacie Południowa Obwodnica Warszawy w ciągu drogi ekspresowej S2 oraz jej autostradowe przedłużenie do obwodnicy Mińska Mazowieckiego w ciągu A2 ma udrożnić ruch na osi wschód - zachód. Urzędnicy GDDKiA zapewniają, że inwestycja ułatwi komunikację łącząc dzielnice po obu brzegach Wisły.