Warszawski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z entuzjazmem donosi o postępach prac na budowie Południowej Obwodnicy Warszawy. GDDKiA zaprezentowała zdjęcia, na których uwidoczniono ostatnie betonowanie nowego mostu łączącego Wilanów z Wawrem.
Obiekt ma szansę - jak już pisaliśmy - być przejezdny jeszcze w tym roku. Władze Ursynowa alarmowały co prawda, że oddanie inwestycji może zostać opóźnione, ale GDDKiA zapewnia o utrzymaniu terminu.
Dyrekcja zapewnia, że na budowie ursynowskiego odcinka S2, będącego częścią Obwodnicy, prace idą pełną parą.
Łączna długość tego fragmentu inwestycji wynosi 18,5 km. Sam most powstaje na odcinku między węzłami Puławska i Lubelska. Po ukończeniu wszystkich prac, rozpoczętych w roku 2017, mieszkańcy stolicy zyskają nowe połączenie z autostradą A2.
Prace związane z budową Południowej Obwodnicy Warszawy obejmują nie tylko budowę nowego mostu na Wiśle ale i dwukilometrowego tunelu pod Ursynowem, estakady nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym i węzłów. POW będzie łączyć się z A2 - na zachodzie węzłem Konotopa, a na wschodzie budowanym węzłem Lubelska.
Czytaj też: GDDKiA publikuje plan przetargów na 2020 rok. Do zbudowania 353 km nowych dróg
Jak informuje GDDKiA w swoim komunikacie Południowa Obwodnica Warszawy w ciągu drogi ekspresowej S2 oraz jej autostradowe przedłużenie do obwodnicy Mińska Mazowieckiego w ciągu A2 ma udrożnić ruch na osi wschód - zachód. Urzędnicy GDDKiA zapewniają, że inwestycja ułatwi komunikację łącząc dzielnice po obu brzegach Wisły.