GDDKiA triumfalnie. "Ostatnie betonowanie mostu na Południowej Obwodnicy Warszawy" [NOWE ZDJĘCIA]

W piątek na moście łączącym warszawski Wawer i Wilanów trwały ostatnie prace związane z jego betonowaniem. Inwestycja, będąca częścią drogi ekspresowej S2, ma szansę - przynajmniej w części - zostać oddana do użytku w tym roku.

Warszawski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z entuzjazmem donosi o postępach prac na budowie Południowej Obwodnicy Warszawy. GDDKiA zaprezentowała zdjęcia, na których uwidoczniono ostatnie betonowanie nowego mostu łączącego Wilanów z Wawrem.

Obiekt ma szansę - jak już pisaliśmy - być przejezdny jeszcze w tym roku. Władze Ursynowa alarmowały co prawda, że oddanie inwestycji może zostać opóźnione, ale GDDKiA zapewnia o utrzymaniu terminu.

Dyrekcja zapewnia, że na budowie ursynowskiego odcinka S2, będącego częścią Obwodnicy, prace idą pełną parą.

Nowe połączenie z A2 przejezdne jeszcze w tym roku?

Łączna długość tego fragmentu inwestycji wynosi 18,5 km. Sam most powstaje na odcinku między węzłami Puławska i Lubelska. Po ukończeniu wszystkich prac, rozpoczętych w roku 2017, mieszkańcy stolicy zyskają nowe połączenie z autostradą A2.

Prace związane z budową Południowej Obwodnicy Warszawy obejmują nie tylko budowę nowego mostu na Wiśle ale i dwukilometrowego tunelu pod Ursynowem, estakady nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym i węzłów. POW będzie łączyć się z A2 - na zachodzie węzłem Konotopa, a na wschodzie budowanym węzłem Lubelska.

Czytaj też: GDDKiA publikuje plan przetargów na 2020 rok. Do zbudowania 353 km nowych dróg

Jak informuje GDDKiA w swoim komunikacie Południowa Obwodnica Warszawy w ciągu drogi ekspresowej S2 oraz jej autostradowe przedłużenie do obwodnicy Mińska Mazowieckiego w ciągu A2 ma udrożnić ruch na osi wschód - zachód. Urzędnicy GDDKiA zapewniają, że inwestycja ułatwi komunikację łącząc dzielnice po obu brzegach Wisły. 

Więcej o:
Komentarze (75)
GDDKiA triumfalnie. "Ostatnie betonowanie mosu na Południowej Obwodnicy Warszawy"
Zaloguj się
  • siwywaldi

    Oceniono 17 razy 9

    Coś mi ten tryumfalizm GDDKiA brzydko pachnie. Bo już się przez te 4 lata nauczyłem, że im pisowskie instytucje GŁOŚNIEJ krzyczą, że jest dobrze, to wiadomo że jest odwrotnie :-)

  • zenith700

    Oceniono 11 razy 7

    Pani/Panie RK:: może zamiast tego miałkiego bełkotu warto było napisać bardziej konkretnie - jakie były planowane terminy otwarcia poszczególnych odcinków, jakich spodziewać się w rzeczywistości, jaki jest stan zaawansowania prac na poszczególnych odcinkach, itd. Po prostu warto przedstawić FAKTY!

  • zet1

    Oceniono 14 razy 6

    Dobrze, że most jest krótszy niż odcinek między Puławską a Lubelską, bo w tym temoie to jeszcze z 5 lat by to trwało. A zdjęcia z tunelu podpisane jako budowa mostu, to już popis najwyższych lotów dziennikarstwa. Szacun. W życiu bym na to nie wpadł że most będzie w tunelu. Brawo

  • k0pytko

    Oceniono 6 razy 6

    Fajnie.

  • Pan Czyścioch

    Oceniono 5 razy 5

    Extra. Jest szansa na mniejsze korki w Dolinie Służewieckiej. Zyskamy nową przeprawę na prawy brzeg.

  • stenrw

    Oceniono 7 razy 5

    A kidy ostatnie wiązanie buta naczelnika przed wyjściem na przecięcie wstęgi?

  • kka69

    Oceniono 13 razy 5

    Premier obiecywał 18 nowych dużych mostów.
    Czy ten most też sobie przypisze jako sukces?

  • kaktus-2

    Oceniono 14 razy 4

    Chciałbym tylko zauważyć, że ta droga została przygotowana za kadencji PO PSL. PiS nie ma z tą drogą nic wspólnego... No może po za tym, że po stronie Wawra zamiast astakad będą tańsze i niszczące ścieżki zwierząt nasypy...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX