LOT przejmuje niemieckie linie Condor. To największy turystyczny przewoźnik w kraju

Premier Mateusz Morawiecki ogłosił, że właściciel PLL LOT przejmie linie lotnicze Condor. To największy wakacyjny przewoźnik w Niemczech. Zdaniem Polskiej Grupy Lotniczej, która formalnie stoi za transakcją, powstanie w ten sposób "jeden z wiodących podmiotów lotniczych w Europie".

>>> Zobacz także: Niższa akcyza na samochody hybrydowe. Ile za nie zapłacimy? Gość programu "Studio Biznes" wyjaśni to w parę minut

Zobacz wideo

Polska Grupa Lotnicza, właściciel PLL LOT,  przejmuje niemieckie linie lotnicze Condor - poinformował premier Mateusz Morawiecki. Potwierdziły się tym samym wcześniejsze doniesienia na temat zainteresowania niemiecką spółką, których LOT oficjalnie komentować nie chciał.

Nie jest przypadkiem, że polskie firmy przejmują firmy zagraniczne. Linie czarterowe Condor to największe tego typu linie w Niemczech. To bardzo odważny ale zarazem rozważny ruch Polskich Lini Lotniczych LOT

- stwierdził szef rządu.

LOT i Condor, działające wspólnie w ramach Grupy PGL, będą jednym z wiodących podmiotów lotniczych w Europie, z kluczowymi rynkami w Polsce i Niemczech

- czytamy w oficjalnym komunikacie Grupy.

Linie Condor mają odgrywać kluczową rolę w strategii rozwoju PGL w segmencie przewozów wakacyjnych, nastawionej na wzrost w Niemczech i na sąsiednich rynkach oraz budowę wiodącej w Europie linii wakacyjnej.

Największa wakacyjna linia w Niemczech przejęta przez LOT

Linie Condor są największym wakacyjnym przewoźnikiem w Niemczech. Rocznie przewożą 7 mln pasażerów i mają połączenia z 80 miastami na świecie. Spółka kapitałowo powiązana jest z biurem turystycznym Thomas Cook, które upadło we wrześniu zeszłego roku. Kondycja Condora nie budzi jednak zastrzeżeń - przynosi on regularne dochody, nie generuje strat.

PLL LOT wchodzi "na podwórko Lufthansy"

Eksperci przewidywali początkowo, że Condor zostanie przejęty przez Lufthansę. A w zasadzie do niej powróci, bo to właśnie niemiecki gigant był do 2000 r. właścicielem linii. Szybko okazało się jednak, że transakcja mogłaby zostać podważona przez przepisy antymonopolowe.

Czytaj też: PLL LOT ma setki milionów strat przez uziemione Boeingi 737. Linie lotnicze opóźnią otwarcie nowych połączeń

Oprócz polskiego przewoźnika zainteresowanie niemieckimi liniami wyrażało kilka innych firm, m. in. z USA. Dziś nie wiadomo jeszcze jakie czynniki zadecydowały o zawarciu umowy z LOT-em, nieznany jest też finansowy aspekt przejęcia.

Więcej o:
Komentarze (335)
LOT przejmuje niemieckie linie Condor. To największy turystyczny przewoźnik w kraju
Zaloguj się
  • ks-t

    Oceniono 18 razy 12

    Trudno oceniać czy to dobry, czy PISowski interes. NIe wiadomo na przykład czy przejmujemy samoloty, czy tylko obowiązek zapłaty raty leasingowej. Faktem jest że Thomas Cook nan tym splajtował a przedłużenie życia linii od września do końca roku kosztowało NIemcy 380 mln euro i to w sytuacji, gdy bilety były wysprzedane. COndor, jak nazwa wskazuje specjalizuje sie w rynkach egzotycznych południe USA, Meksyk, Ameryka środkowa i południowa, wyspy karaibskie. Polskie biura nie ają żadnych własnych doświadczeń w tych kierunkach. Sukces linii będzie więc zależał od sukcesu niemieckich biur turystycznych. A Condor pasuje do LoTu. niskobudżetowy, płatne drinki i telewizja pokładowa, miejsca premium po 100 euro (w LOT po 1900 zł więc 4 razy drożej).

  • janrobin2015

    Oceniono 23 razy 11

    Redze poczytac redaktora to co pisza w Niemczech. Pozostale firmy startujace w przetargu to byly fundusze investycyjne nadyawione na szybki zysk. Jeden z US drugi chyba Anglia. Ryzyko ze za kilka lat linia zniknie i prace straci kilka tysiecy ludzi bylo zbyt duze. Lufthansa nie wchodzila w gre a po upadku air berlin nie ma na rynku niemieckim nikogo kto by mogl to
    kupic. Zgody na redukcje zatrudnienia zostaly uzgodnione wczesniej takze ten problem znika. Powinno byc dobrze.

  • cob22

    Oceniono 27 razy 9

    Kupil slepy kulawego.

  • krzysztof_ptk

    Oceniono 14 razy 8

    Ale musi do kwietnia spłacić dług w wysokości 400 milionów Euro.
    Potem musi znaleźć turystów. Bo Thomas Cook się rozpadł.
    Przynajmniej teraz ma sens budować duże lotnisko...

  • mily_szelma

    Oceniono 25 razy 7

    Spółka skarbu państwa przejmuje bankrutującą firmę, wygrywając rywalizację z funduszami inwestycyjnymi ... Czy ktoś tak na spokojnie, bez emocji przeczytał ten komunikat do końca? I to jest ta potęga gospodarcza? Dlaczego robi się z podatników idiotów????

  • daniel.jed

    Oceniono 12 razy 6

    Kuchciński na prezesa, w końcu zna się na lataniu jak mało kto. I będzie obsługiwać biuro Banaś travel i Gromadę.

  • zraluk7

    Oceniono 26 razy 6

    Parę starych samolotów i przepłacanych niemieckich pilotów kupionych jako dowód potęgi Polski.

  • boczny_obserwator

    Oceniono 18 razy 6

    Gdy polskie państwowe firmy inwestują za granica, to z dotychczasowych doświadczeń wynika, że polski podatnik musi w końcu do tego dopłacić. Dobrze zarobią tylko działacze gospodarczy, a jak to w w państwowej firmie (z za PiS szczególnie) z nadania partyjnego.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX