Nawet 2,6 mld zł. Tyle Polska Grupa Lotnicza zapłaci za niemieckie linie Condor

Zakup niemieckich linii Condor niemal podwoi działalność Polskiej Grupy Lotniczej (PGL) - jak zauważył na konferencji prezes PLL LOT, Rafał Milczarski. Taka inwestycja oznacza też ogromne wydatki. Zdaniem mediów branżowych zakup Condora będzie kosztował co najmniej 2,6 mld zł.

Takiej transakcji w historii LOT jeszcze nie było. Musiałem przekonać wiele osób, a negocjacje nie były łatwe. Musieliśmy się upewnić, że spółka ma zyski i dobrze się rozwija. Łączymy się z firmą, która jest niewiele mniejsza od nas. Po tym małżeństwie działalność PGL zwiększy się niemal dwukrotnie - powiedział prezes PLG i PLL LOT Rafał Milczarski, cytowany przez RynekLotniczy.pl.

Ile przyjdzie zapłacić za taki kierunek rozwoju? Zdaniem serwisu, nie mniej niż 1,6 mld zł. Dyrektor finansowy linii Condor zdążył zdradzić, że firma otrzymała dwucyfrową liczbę ofert kupna. Wybrano trzy, spośród których zwyciężył polski przewoźnik. Był jednym z tych, który zadeklarował spłatę pożyczki pomostowej w wysokości 380 mln euro, którą linie lotnicze zaciągnęły, gdy w zeszłym roku splajtował Thomas Cook, touroperator, którego linie Condor były spółką zależną. Zdaniem niemieckich mediów, cytowanych przez serwis, PLL LOT musiały przebić oferty konkurentów, dokładając ok. 250 mln euro, co oznaczałoby, że zakup Condora może kosztować polskiego przewoźnika przeszło 2,6 mld zł.

>>> Akcyza na hybrydy o połowę niższa od 1 stycznia 2020. Sprawdzamy, które samochody i o ile stanieją?

PLL LOT kupuje linie Condor

24 stycznia premier Morawiecki poinformował, że właściciel PLL LOT przejmie linie lotnicze Condor, które są w Niemczech największym czarterowym przewoźnikiem. Za transakcją formalnie stoi PGL, która chce w ten sposób stworzyć "jeden z wiodących podmiotów lotniczych w Europie". PGL i PLL LOT chcą dzięki zakupowi linii Condor rozwinąć ofertę wakacyjną, zwiększając zyski w Niemczech i na rynkach sąsiednich. Linie rocznie przewożą 7 mln pasażerów i mają połączenia z 80 miastami na świecie. Wcześniej spekulowano, że linie Condor przechwyci niemiecka Lufthansa, do której zresztą Condor już kiedyś należał, ale zmienił właściciela w 2010 r.

Więcej o:
Komentarze (262)
Nawet 2,6 mld zł. Tyle Polska Grupa Lotnicza zapłaci za niemieckie linie Condor
Zaloguj się
  • kiks11

    Oceniono 37 razy 33

    Możejki też kupili w hurra optymistycznej atmosferze patriotycznego uniesienia przy wstawaniu z kolan, tylko potem przywalili w sufit i sprzątał ktoś inny

  • pemu

    Oceniono 42 razy 32

    Ciekawe jak PiSowcy interpretowaliby inwestycję w Condora , gdyby to PO tak zrobiła:
    - Tusk ratuje niemieckie firmy
    - dla Tuska ważniejsze są miejsca pracy w Niemczech
    - dla platformy ważniejsi są bogaci turyści z Zachodu aniżeli polskie rodziny nad polskim morzem

  • refio

    Oceniono 43 razy 29

    Niemiec płakał jak sprzedawał (ze śmiechu)

  • staem

    Oceniono 31 razy 23

    Kupno takiej linii lotniczej to nie jest kupno zabawki.
    Zachodzą podstawowe biznesowo -organizacyjne pytania:
    - czy klienci dotychczasowi Cooka wolą Condor od Lufthansy
    - czy na rynku polskim jest tylu klientów a te usługi
    - co z personelem latającym, skąd go weźmiemy, bo piloci dotychczasowi Condor mają znacznie wyższe zarobki niż piloci LOT
    - stan techniczny samolotów, w końcu starych i serwisowanie, gdzie w Polsce czy w Niemczech- koszty !!!!!
    - czy ktoś zrobił,po prostu biznes plan i wyliczył , przy powyżej wymienionych, niektórych tylko, uwarunkowaniach czy jest to decyzja polityczna, jak polityczna to dlaczego tak drogo????
    -

  • piotrusl

    Oceniono 30 razy 20

    Linii Condor jakoś nikt inny kupić nie chciał, nie tylko ze wzgl. na zadłużenie, ale również ze względu na starszawą już flotę, a przede wszystkim przez związkowe regulacje, które trzeba będzie retyfikować i zabezpieczyć, co wyklucza szybką restrukturyzację.
    Lot bazuje na Boeingach i Emrayer'ach. Dodanie do tej układanki Airbusow tylko komplikuje sprawę szkoleń, maintenancu i przyszłej strategii rozwoju.
    Będzie to wtopa przy której nieudana inwestycja KGHM w Kongo to pikuś.

  • pis_cie_kocha

    Oceniono 19 razy 17

    Naiwnym zwracam uwagę, że to nie jest żadna inwestycja. To kampania prezydencka. Droga.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX