W lipcu 2019 r. GDDKiA informowała, że zaawansowanie prac przy całym projekcie Południowej Obwodnicy Warszawy wynosiła od 50 do 60 proc. Czasu na realizację inwestycji nie pozostało wiele, bo zakończenie prac przewidziano na sierpień 2020 r.
Jak podała we wtorek GDDKiA, wykonawca tego odcinka - firma Astaldi - poinformował, że 1735 metrów tunelu jest już wykopane, pozostało jeszcze 600 metrów.
Cały fragment drogi z tunelem na Ursynowie ma długość 4,6 km. Przekop prowadzi pod I linią metra, a prace przy jego budowie prowadzone są podczas normalnego funkcjonowania kolei podziemnej. Dzienną wydajność kopania tunelu drogowcy szacują na 892,5 metrów sześciennych.
Tunel jest elementem pierwszego fragmentu 18,5-kilometrowego odcinka S2 między węzłami Puławska i Lubelska. Poza nim w ramach tej inwestycji powstają jeszcze dwa: węzeł Przyczółkowa - węzeł Wał Miedzeszyński (6,45 km) i węzeł Wał Miedzeszyński - węzeł Lubelska (7,45 km) z mostem na Wiśle.
Kilka dni temu podawaliśmy, że trwają ostatnie prace związane z betonowaniem przeprawy. Most - przynajmniej w części - ma być przejezdny we wrześniu tego roku. Władze Ursynowa informowały w ubiegłym roku, że ich zdaniem prac nie uda się zakończyć w terminie, czyli w sierpniu tego roku, co więcej, mogą być one opóźnione o rok. GDDKiA jak na razie tego nie potwierdza. W oficjalnym komunikacie Dyrekcji dotyczącym planowanych do oddania w tym roku odcinków, GDDKiA pisze, że realizuje "wszelkie, możliwe działania, które mają pozwolić na udostępnienie jeszcze w 2020 r. wszystkich trzech odcinków trasy S2 w Warszawie".
Jak podkreśla GDDKiA, Południowa Obwodnica Warszawy w ciągu drogi ekspresowej S2 oraz jej autostradowe przedłużenie do obwodnicy Mińska Mazowieckiego w ciągu A2 nie tylko pozwoli udrożnić ruch na osi wschód-zachód, ale również ułatwi komunikację, łącząc dzielnice po obu brzegach Wisły.