Jak podaje serwis branżowy DlaHandlu.pl, podpisane porozumienie jest potwierdzeniem, że spółki grupy kapitałowej Bać-Pol nie mają prawa do używania marki Spar w Polsce, a Spar Group z RPA jest wyłącznym licencjobiorcą marki Spar na terenie naszego kraju. Wszyscy detaliści, którzy chcą prowadzić działalność pod szyldem Spar muszą skontaktować się ze spółką Wasz Sklep Spar. Jest to finał sprawy, która miała swój początek w lutym 2019 r., kiedy Spar International wypowiedział umowę tzw. masterfranczyzową na znak handlowy Spar firmie Bać-Pol. Masterfranczyza dawała grupie Bać-Pol prawo do udzielania dalszych sub-licencji.
Jak donoszą Wiadomości Handlowe, zaraz po sformalizowaniu warunków porozumienia Spar Group rozpoczęła prace przy dotychczasowym fanpage'u marki na Facebooku, przechwyciła domenę spar.pl oraz rozpoczęto przebudowę strony internetowej sieci.
W listopadzie 2019 r. Grupa Spar pochwaliła się otwarciem pierwszego sklepu pod szyldem Eurospar w warszawskim centrum handlowym Blue City. Przy tej okazji zdradziła plany dotyczące ekspansji na polskim rynku. Firma chce otworzyć w naszym kraju 400 sklepów w ciągu zaledwie 5 lat. Na jej zapatrywania na polski rynek wpływ miało także przejęcie wcześniejszych lokalizacji po sklepach Piotr i Paweł. Firma już wtedy zapowiedziała, że poszukuje terenu pod własne centrum logistyczne oraz odświeżała lub podpisywała na nowo umowy z dostawcami. W tamtym czasie w ofercie Spar Group znalazło się już 6,5 tys. produktów od 500 dostawców.