Wiceprezes PKP zapowiada budowę i modernizację 150 dworców. Ruszył drugi etap programu

PKP ruszyło z drugim etapem programu modernizacji i budowy dworców. Wiceprezes PKP poinformował, że wybrano już 150 lokalizacji, które obejmie inwestycja.

W rozmowie z PAP wiceprezes PKO Mirosław Antonowicz powiedział, że spółka wybrała już 150 lokalizacji, które zostaną włączone w inwestycję II etapu Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023. Koszt przedsięwzięcia wyniesie około 1,6 mld złotych. Inwestycja weszła w fazę realizacji, ale jej uruchomienie zależne jest od otrzymania przez PKP dodatkowych środków unijnych na ten cel. 

PKP wybuduje i zmodernizuje 150 dworców w całej Polsce

O rozpoczęciu realizacji kolejnego etapu inwestycji dworcowych już pod koniec stycznia informował prezes PKP, Krzysztof Mamiński. Podczas panelu dyskusyjnego na II Kongresie Rozwoju Kolei w Warszawie, powiedział, że do 2023 roku. w Polsce będzie 200 "pięknych dworców po modernizacji, ale na tym nie kończymy", informuje agencja ISB. 

Dziś mówimy, że [w II etapie programu] przechodzimy do programów funkcjonalno-użytkowych; z budowania koncepcji, próby wyselekcjonowania które, dziś wchodzimy w etap przygotowywania dokumentacyjnego. By robić, trzeba wiedzieć gdzie, lista jest i będzie może jeszcze weryfikowana, ale prace nad tym projektem już się rozpoczęły

- dodał prezes w rozmowie z dziennikarzami. Mamiński powiedział również, że standard modernizacji będzie porównywalny z dotychczasowym, ale wzrośnie liczba Innowacyjnych Dworców Systemowych (IDS), które budowane są od zera, według autorskiego projektu PKP. W I etapie przedsięwzięcia na 200 placówek  40 to IDS. Na drugim etapie mają stanowić mniej więcej połowę ze 150 dworców objętych inwestycją. IDS zakłada zaprojektowanie i budowę niewielkich, nowoczesnych dworców kolejowych dostosowanych do lokalnych potrzeb.

Więcej o:
Komentarze (12)
Wiceprezes PKP zapowiada budowę i modernizację 150 dworców. Ruszył drugi etap programu
Zaloguj się
  • gio0102

    Oceniono 8 razy 6

    5 lat na to mieli. Nagle przed wyborami i zatwierdzaniem budżetu unijnego zaczynają fantazjować o remontach dworców? Za pieniądze Unii?
    A co, koledzy pisurscy dopominają się o kontrakty, ceny specjalne za wykonanie remontu - 300% wyższe niż normalnie, wliczona "prowizja" pod stołem i datek na kampanię Dudy. ;)

  • alojzy132

    Oceniono 7 razy 3

    Gdzie 100 obwodnic po ktorych miało jeździć milion elektryków ? łahahahaha

  • gio0102

    Oceniono 5 razy 3

    Widziałem jak PKP remontowało dworzec w Gdańsku, w szczycie sezonu. To był chaos a nie remont, burdel, sen wariata. I zapewne specjalnie, żeby ten bajzel na dworcu poszedł na konto Dulkiewicz i kompromitowało Gdańsk. PKPis nie jest w stanie niczego zrobić rzetelnie, zgodnie ze sztuką, więc to będą rozpierduchy w miastach, w których samorząd jest spoza pis, żeby ludziom życie utrudnić i zepsuć wizerunek samorządowcom.
    W miejscowościach z twardym elektoratem - nie będą remontować, po co im dworce, przecież i tak zagłosują na pis ;) A w ogóle po co im pociągi ;), jak będzie dobra kolej to znajdą sobie lepiej płatną pracę w innej miejscowości i lokalni pis-tuzi będą musieli zarobki podnieść... Nie po to dają na każdą na kampanię, piją wódkę, podlizują się lokalnym pisiurom żeby teraz jeszcze droga siłe roboczą w biznesie mieć ;)

  • real.avalanche

    Oceniono 2 razy 2

    Może by najpierw dokończyli rozgrzebane remonty, jak np. te na trasie Warszawa-Skierniewice. Perony i dworce może i gotowe (z ponad rocznym opóźnieniem), ale otoczenie woła o pomstę do nieba (przykładowo uroczy błotny ugór służący za dojście do przejścia podziemnego w Pruszkowie). O wciąż niedziałających tablicach informacyjnych i tajemniczych urządzeniach, marnujących od pół roku prąd na świecenie niebieskimi diodami, litościwie nie wspomnę.

  • piskizmiski

    Oceniono 4 razy 2

    remonty remontami. A ile atrakcyjnych, drogich terenów w centrach miast przy tej okazji sprzedadzą lub zagospodarują "swoi"! W tych turystycznych także. Biorą się za dojenie i pkp. A na terenach pkp też jest co wyciąć, jak np. we Wrocławiu... Coraz szybciej chłepczą z koryta.

  • aeromonas

    Oceniono 4 razy 2

    Ale po co, kiedy już prawie nie ma pociągów?

  • aeromonas

    Oceniono 4 razy 2

    Jeszcze żeby pociągi tam jeździły

  • bostian

    Oceniono 2 razy 0

    Jak można było po pierwsze dopuścić, żeby te dworce doprowadzić do takiego stanu? Nowy przejazd, zautomatyzowany pewnie za ciężkie pieniądze, przez który przejeżdżam - 4 TYGODNIE - STOP - ROGATKA uszkodzona. Pewnie w następnej, 5 letniej perspektywie budżetowej do naprawy. Niech każdy kierowca wie, że przy każdym tankowaniu dokłada się do PKP. Ta instytucja to jeden wielki wstyd.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX