BMW pokazało nowy model elektrycznego samochodu i4. Przy okazji ogłoszono bardzo ważną zmianę dla firmy. BMW przedstawiło nowe, odświeżone logo. To największa zmiana od 1933 roku, gdy usunięto z projektu kolor złoty.
Tym razem także pozbyto się jednego koloru, a padło na czarny. Logo jest transparentne i będzie inaczej wyglądało na maskach samochodów o różnych kolorach lakieru. Drugą dużą zmianą, jest wypłaszczenie liter, które wcześniej w 1997 dostały trzeci wymiar. Szczególnie ta druga zmiana odpowiada trendom we współczesnym designie, gdzie dominują proste i płaskie kształty. Ostatnio podobną zmianę wprowadził Facebook.
Starszy wiceprezes do spraw klienta i marki Jens Thiemer powiedział, że logo zaprojektowano tak, by było bardziej otwarte i przejrzyste. Jednak nie każdemu spodobał się nowy design. The Verge twierdzi, że nowe logo jest wszystkim, co najgorsze we współczesnym projektowaniu znaków firmowych. Podobne opinie można znaleźć na Twitterze czy na forach branżowych. Niektórzy sugerują, że BMW swoje logo projektowało w internetowych generatorach tekstów
The Verge ponadto zaznacza, że nowe logo to zły wybór, ze względu na to jak będzie się ono prezentowało na ekranach urządzeń elektronicznych. Wiele znaków firmowych jest upraszczanych właśnie po to, by były czytelniejsze na małych wyświetlaczach smartfonów. BMW jednak zdaniem The Verge straci swój charakter i nie będzie aż tak rozpoznawalne oraz trudniejsze w odczytaniu, na białych tłach.