"Wprost" od kwietnia bez wydania papierowego. Zmiana na stanowisku redaktora naczelnego

- Od kwietnia treści pod marką "Wprost" będą publikowane tylko w formie elektronicznej - poinformował zarząd PMPG Polskie Media, właściciela spółki AWR "Wprost", która jest wydawcą tytułu. Ponadto, z funkcji redaktora naczelnego pisma zrezygnował Marcin Dzierżanowski.

 Ostatni wydrukowany numer "Wprost" będzie do kupienia 30 marca.

Zobacz wideo Aplikacja Pocket - w jednym miejscu zgromadzisz interesujące treści

"Wprost" od kwietnia bez wydania papierowego. "Mamy plan na zmianę"

Głównym powodem likwidacji wydań papierowych jest ograniczenie liczby sprzedawanych egzemplarzy, a w konsekwencji spadek przychodów w związku z obecną sytuacją w kraju. Ponadto, niemożliwa jest obecnie organizacja zaplanowanych wydarzeń pod patronatem marki. Decyzja ta została również podjęta wyniku analizy prognoz związanych z obecnymi obostrzeniami, które mogą przedłużyć się do dwóch miesięcy.

Pogłoski o śmierci prasy drukowanej nie wydają się przedwczesne i przesadzone. Prasa, jaką znamy, odchodzi w przeszłość (...) Im szybciej przystosujemy się do nowej sytuacji, tym większe szanse na przetrwanie firmy. Mamy plan na zmianę i go dynamicznie wdrażamy. Marka „Wprost” jest liderem wśród serwisów internetowych tygodników opinii. I w tym kanale cyfrowej dystrybucji treści będzie się dalej rozwijać.

- tłumaczy Michał M. Lisiecki, założyciel PMPG oraz wydawca „Wprost”. E-wydania czasopisma ukazywać się będą od kwietnia w zaktualizowanej wersji oraz formacie. Zapowiedziano także, że w najbliższym czasie powstaną nowe projekty, które dostępne będą w serwisie Wprost.pl. 

Rezygnacja z formy drukowanej to jednak nie są na dziś jedyne zmiany w spółce, gdyż jak podaje "Press", z funkcji redaktora naczelnego "Wprost" zrezygnował Marcin Dzierżanowski - pełnił ją od sierpnia ubiegłego roku. Były już szef redakcji poinformował na swoim koncie na Facebooku, że nie przyjął "propozycji pozostania w wydawnictwie w innej roli". 

"Wprost" jest obecny na polskim rynku czasopism opiniotwórczych od 1982 roku. W styczniu 2020 roku tygodnik sprzedano w ilości około 13 tys. egzemplarzy. W skali roku był to spadek o prawie 15 proc.