Tarcza antykryzysowa to zbiór ustaw, których celem jest ochrona zatrudnienia, zmniejszenie obciążeń oraz zachowanie płynności finansowej w przedsiębiorstwach w związku z zastojami pracy i kryzysem gospodarczym. Przepisy obowiązują od 1 kwietnia br. Od tej daty przedsiębiorcy mogą zgłaszać wnioski do ZUS o m.in. zwolnienie ze składek na okres trzech miesięcy, czy wypłatę świadczenia postojowego dla osób zatrudnionych na umowach cywilnoprawnych.
Skany, zdjęcia czy wypełnione pliki word lub pdf przesłane e-mailem nie będą traktowane jak wnioski i nie będą przez nas rozpatrywane. Tych, którzy przesłali swoje wnioski na adres cot@zus.pl lub inny adres mailowy, prosimy o przekazanie ich ponownie we właściwy sposób
- czytamy w komunikacie Zakładu. ZUS przypomina, że wnioski można składać elektronicznie przez PUE ZUS. Istnieje także możliwość wysłania ich drogą papierową za pośrednictwem poczty, a także osobiście w oddziale, wrzucając wniosek do skrzynki oznakowanej napisem "Tarcza antykryzysowa". Zgodnie z zapewnieniami jest to także metoda bezkontaktowa.
Aby złożyć wniosek o tarczę online, należy zalogować do konta na PUE ZUS. Po przejściu do zakładki "Płatnik" i wybraniu odpowiedniego z wniosków ze zbioru dokumentów. Każdy z nich posiada odpowiedni kod oraz opis. Po wypełnieniu formularzu wniosek należy wysłać, podpisując go za pomocą jednego z trzech następujących środków:
W razie problemów z wypełnieniem wniosku można liczyć na pomoc pracowników ZUS, kontaktując się z nimi telefonicznie. W TYM MIEJSCU znajdziemy zbiór numerów, pod które należy dzwonić w zależności od zaistniałych trudności.
>>> Czytaj także: Tarcza antykryzysowa. Jak złożyć wniosek o zwolnienie ze składek ZUS online? Wyjaśniamy krok po kroku