Awaria w Banku Pekao. Nie działają płatności kartą i wypłaty z bankomatów

Od rana klienci Banku Pekao zgłaszają problemy dotyczące między innymi płacenia kartą czy korzystania z bankomatów. Bank potwierdził już awarię i zapewnił, że w dużej mierze została już usunięta.

W poniedziałek 20 kwietnia rano na portalu downdetector.pl zaczęły pojawiać się zgłoszenia klientów na temat awarii w Banku Pekao. Około 9:00 miało miejsce około 600 zgłoszeń dotyczących problemów, na przykład z wypłaceniem gotówki w bankomacie. 

Awaria w Banku Pekao. Nie można płacić kartą i wypłacić gotówki z bankomatu

Klienci zgłaszają też problemy dotyczące płatności kartami. W komentarzach czytamy, że osoby mające konta w Pekao nie mogą wypłacić gotówki z bankomatów oraz nie działają im płatności Blik - 76 procent zgłoszeń dotyczy płatności kartą i odrzucaniu tych transakcji. Najwięcej zgłoszeń dotyczy województwa zachodniopomorskiego, pomorskiego, wielkopolskiego, łódzkiego, mazowieckiego, lubelskiego, małopolskiego, śląskiego i dolnośląskiego.

- Mieliśmy problem z płatnościami Blikiem i kartami płatniczymi. Ta awaria została usunięta. Pojawiły się problemy z terminalami płatniczymi POS. W dużej mierze usunęliśmy tę awarię. 80 procent terminali działa bez zarzutu. Chwilowo mamy też problem z bankomatami Pekao SA. Zidentyfikowaliśmy przyczynę awarii, która powinna zostać usunięta do południa - przekazała Radiu Zet Katarzyna Żądło z biura prasowego Banku Pekao, zapewniając, że awaria niebawem zostanie usunięta.