Spółka Jeronimo Martins Polska przedstawiała sprawozdanie finansowe, w którym podsumowuje 2019 rok oraz przedstawia plany dotyczące działalności sklepów Biedronka na 2020 rok. Jego treść przedstawił portal wiadomoscihandlowe.pl.
Spółka ubiegły rok może znać za udany zarówno pod względem finansowym, jak i rozwojowym. JMP zanotowała przychody operacyjne na poziomie 55,62 mld zł oraz zysk netto w wysokości 2,24 mld zł. Zatrudnienie w spółce przekroczyło 68 tys. pracowników, co czyni sieć sklepów Biedronka największym prywatnym pracodawcą w kraju.
2019 rok stał pod znakiem rozwoju własnych marek artykułów spożywczych firmy (m.in. marki Go Vege) oraz otwierania nowych placówek handlowych - powstało 128 nowych sklepów sieci Biedronka, z czego 33 w mniejszym formacie.
Jednym z podstawowych powodów sukcesu Biedronki jest - jak wskazuje Jeronimo Martins - wzrost konsumpcji napędzony przez podwyżki płacy minimalnej oraz wprowadzenie kolejnych świadczeń socjalnych. W 2019 roku zanotowano prawie 9 proc. wzrost sprzedaży, i to mimo zaostrzenia przepisów o zakazie handlu w niedziele.
>>> Czytaj także: Apel pracodawców RP. Żądają zniesienia zakazu handlu w niedziele: Społeczeństwo oczekuje wsparcia, a nie kombinowania
Jak wynika ze sprawozdania, sieć nie zamierza zatrzymać się w ekspansji. W planach na 2020 rok jest otwarcie 100 nowych placówek handlowych większego formatu, a także nieskonkretyzowanej liczby mniejszych sklepów. Firma zapewniła, że chce utrzymać dalszy rozwój przy zachowaniu obecnych filarów działalności, jak chociażby dbanie o środowisko czy promowanie zdrowego odżywiania.