Biedronka z miliardowymi zyskami. Sieć chce otworzyć co najmniej 100 sklepów w 2020 roku

W ubiegłym roku właściciel sieci sklepów Biedronka - spółka Jeronimo Martins Polska - zanotował zysk netto na poziomie ponad 2 mld zł. Po udanym okresie firma planuje m.in. otworzyć 100 nowych sklepów popularnej sieci.

Spółka Jeronimo Martins Polska przedstawiała sprawozdanie finansowe, w którym podsumowuje 2019 rok oraz przedstawia plany dotyczące działalności sklepów Biedronka na 2020 rok. Jego treść przedstawił portal wiadomoscihandlowe.pl.

Zobacz wideo Zakaz handlu w niedzielę staje się fikcją.

Jeronimo Martins Polska, Biedronka i kolejny udany rok

Spółka ubiegły rok może znać za udany zarówno pod względem finansowym, jak i rozwojowym. JMP zanotowała przychody operacyjne na poziomie 55,62 mld zł oraz zysk netto w wysokości 2,24 mld zł. Zatrudnienie w spółce przekroczyło 68 tys. pracowników, co czyni sieć sklepów Biedronka największym prywatnym pracodawcą w kraju. 

2019 rok stał pod znakiem rozwoju własnych marek artykułów spożywczych firmy (m.in. marki Go Vege) oraz otwierania nowych placówek handlowych - powstało 128 nowych sklepów sieci Biedronka, z czego 33 w mniejszym formacie. 

Jednym z podstawowych powodów sukcesu Biedronki jest - jak wskazuje Jeronimo Martins - wzrost konsumpcji napędzony przez podwyżki płacy minimalnej oraz wprowadzenie kolejnych świadczeń socjalnych. W 2019 roku zanotowano prawie 9 proc. wzrost sprzedaży, i to mimo zaostrzenia przepisów o zakazie handlu w niedziele

>>> Czytaj także: Apel pracodawców RP. Żądają zniesienia zakazu handlu w niedziele: Społeczeństwo oczekuje wsparcia, a nie kombinowania

Biedronka zamierza otworzyć 100 nowych sklepów 

Jak wynika ze sprawozdania, sieć nie zamierza zatrzymać się w ekspansji. W planach na 2020 rok jest otwarcie 100 nowych placówek handlowych większego formatu, a także nieskonkretyzowanej liczby mniejszych sklepów. Firma zapewniła, że chce utrzymać dalszy rozwój przy zachowaniu obecnych filarów działalności, jak chociażby dbanie o środowisko czy promowanie zdrowego odżywiania.