Wizyta u fryzjera i kosmetyczki. Jak się przygotować? Nie można np. korzystać z telefonów

Od poniedziałku 18 maja obowiązuje III etap odmrażania gospodarki, na podstawie którego otwarte zostają ponownie zakłady fryzjerskie i salony kosmetyczne. Na co klienci powinni zwrócić swoją uwagę podczas wizyty. Jaki reżim sanitarny obowiązuje w tych miejscach? M.in. klient nie może korzystać z telefonu, gdy przebywa na terenie salonu.
Zobacz wideo Prof. Beata Javorcik o pokryzysowym scenariuszu polskiej gospodarki

Od 18 maja w Polsce obowiązują nowe zasady dotyczące korzystania z lokali gastronomicznych czy komunikacji publicznej. W reżimie sanitarnym będą mogły funkcjonować też salony kosmetyczne i fryzjerskie.

Salony fryzjerskie i kosmetyczne już otwarte. O czym powinni pamiętać klienci?

Klienci, tak samo jak pracownicy salonów kosmetycznych i fryzjerskich, muszą pamiętać o stosowaniu się do nowych wytycznych. Ze względu na konieczność bezpośredniego kontaktu z klientem przestrzeganie zaleceń jest wyjątkowo ważne. Klienci muszą pamiętać o tym, że:

  • Na wizytę w salonie osoby powinny umawiać się z wyprzedzeniem, na konkretną datę i godzinę. W salonach zamknięte zostają poczekalnie, a rezerwacja wizyt pomoże uniknąć kolejek,
  • Klienci powinni starać się utrzymać odległość dwóch metrów od innych osób w salonie,
  • Po wejściu do salonu klient powinien zdezynfekować ręce, założyć maseczkę ochronną i jednorazowe rękawiczki (zdejmowane przy niektórych zabiegach kosmetycznych),
  • Klient nie może korzystać z telefonu, gdy przebywa na terenie salonu. Nie można tez przychodzić do salonu z osobami towarzyszącymi.

Reżim sanitarny w salonach fryzjerskich i kosmetycznych. Jakie obowiązki mają pracownicy?

Na stronie rządowej zebrane są informacje dotyczące obowiązków, jakie mają właściciele i pracownicy tych miejsc w związku z ponownym otwarciem działalności. Ministerstwo rekomenduje między innymi mierzenie temperatury pracowników przed ich przystąpieniem do pracy. Pracownicy powinni też używać odzieży i butów roboczych, które powinny być prane po każdym użyciu. Fryzjerzy i kosmetyczki zobowiązani są do:

  • noszenia rękawiczek i maseczek, a także przyłbic lub gogli podczas wykonywania usługi,
  • stosowania odzieży ochronnej,
  • czyszczenia dotykanej powierzchni kilka razy dziennie, w tym każdego stanowiska po każdym przyjętym kliencie,
  • po każdym kliencie narzędzia wykorzystane podczas usługi muszą być dezynfekowane,
  • każde stanowisko powinno być oddzielone na odległość około 2 metrów od następnego stanowiska. Niektóre salony montują między stanowiskami dodatkowe ekrany ochronne.

Szczegółowe informacje dotyczące funkcjonowania salonów fryzjerskich znajdują się na stronie https://www.gov.pl/web/rozwoj/salony-fryzjerskie. Wytyczne dla salonów kosmetycznych można znaleźć na stronie: https://www.gov.pl/web/rozwoj/salony-kosmetyczne.

Więcej o: