OLX wycofuje swoje reklamy z radiowej Trójki. Powodem ostatnie decyzje władz Polskiego Radia

Serwis z ogłoszeniami OLX poinformował, że nie będzie promował się w radiowej Trójce. Powodem decyzji mają być ostatnie wydarzenia związane z unieważnieniem notowania Listy Przebojów Trójki. Właściciele OLX nie chcą, by ich marka kojarzyła się z ostatnimi wydarzeniami.

"No to już wiem, w której stacji nie pojawią się spoty naszej kampanii radiowej" - taki wpis pojawił się na profilu LinkedIn Marcina Sienkowskiego, który pracuje jako head of marketing OLX.pl. W rozmowie z "Press" wyjaśnił powody tej decyzji. - Biorąc pod uwagę to, co dzieje się obecnie w Programie III Polskiego Radia, nie chcemy, aby nasza marka była kojarzona z tym kontekstem. Stąd decyzja o nieuwzględnianiu (do odwołania) rozgłośni w przyszłych planach medialnych kampanii radiowych prowadzonych przez OLX - mówił Marcin Sienkowski.

OLX wycofuje swoje reklamy z radiowej Trójki. "Nie chcemy, aby nasza marka była kojarzona z tym kontekstem"

Nie jest to pierwsza firma, która decyduje się na zawieszenie współpracy z Trójką. Wcześniej taką decyzję podjęła wytwórnia muzyczna Mystic Production. Na podobny krok zdecydowali się także indywidualni muzycy, m.in. Dawid Podsiadło i Organek. 

Ani dyrektor agencji reklamy Polskiego Radia Karol Skorupski, ani Monika Kuś z biura zarządu Polskiego Radia nie odpowiedzieli na pytania dziennikarzy, które dotyczyły wycofywania kampanii reklamowych z Trójki.

Zobacz wideo Jak głęboki kryzys nas czeka? „Polska gospodarka ma silne fundamenty”

Decyzje właścicieli OLX, Mystic Production i samych artystów spowodowane są ostatnimi działaniami kierownictwa Programu Trzeciego Polskiego Radia. W piątkowym notowaniu Listy Przebojów Trójki na pierwszym miejscu zalazł się utwór Kazika "Twój ból jest lepszy niż mój", w którym pojawia się krytyka wobec działań Jarosława Kaczyńskiego. Głosowanie zostało anulowane, a decyzję tę wyjaśniano jako efekt "manipulacji w trakcie głosowania". W proteście przeciwko działaniom władz PR z pracy odeszli w weekend m.in. Marek Niedźwiecki, Hirek Wrona czy Marcin Kydryński. Poza anulowaniem wyników notowania na decyzję firm o wycofaniu się z reklam w Trójce mają wpływać także spadki słuchalności radia.

Więcej o: