Kilka dni temu informowaliśmy, że Żabka jest w trakcie testów nowej usługi - niewielkie automaty pocztowe były sprawdzane w poznańskiej centrali. Teraz okazuje się, że pierwsza maszyna pojawiła się już w placówce handlowej sieci przy ulicy Matyi w Poznaniu.
Urządzenie jest niewielkie, rozmiarami przypomina lodówkę. Jak podkreśla sieć, to pozwala zaadaptować maszyny w niemal wszystkich placówkach. Większość instalacji ukryta jest za półkami, a paczki do skrytki dostarcza robot. Urządzenie zostało zaprojektowane we współpracy z firmą Retail Robotics. Można w nim nie tylko odbierać, ale także nadawać przesyłki.
Urządzenie PickupHero, które wdrożyliśmy w sklepie sieci Żabka, to innowacja technologiczna na skalę światową. Jego niewielkie wymiary to rewolucja, jakiej potrzebują zatłoczone i zakorkowane miasta. PickupHero zmienia małe sklepy typu convenience w zautomatyzowane huby logistyczne. To rozwiązanie łączy korzyści z punktu widzenia klienta, sieci handlowych i całego rynku e-commerce
- mówi Marek Piotrowski, Chief Marketing Officer i Partner w Retail Robotics
Z roku na rok widzimy duże wzrosty liczby obsługiwanych paczek w naszej sieci, w ubiegłym roku obsłużyliśmy ich ponad 12 mln. [...] Dzięki automatowi wyniki będą jeszcze lepsze. Rozwiązanie nie tylko pozwala nam na usprawnienie procesu odbioru i zwrotów przesyłek, ale także znacznie przyspieszy obsługę klientów odwiedzających nasze sklepy
- dodaje Anna Grabowska, Wiceprezes Zarządu Żabka Polska.