Trójka i Jedynka z najgorszymi wynikami słuchalności w historii. Obie stacje poniżej 5 proc. udziału

Trójka i Jedynka spadły w drugim kwartale 2020 roku poniżej 5 proc. udziału na rynku radiowym. To najgorszy wynik w historii obu stacji. Liderem zestawienia wciąż pozostaje RMF FM.

Wg raportu przedstawionego przez Wirtualne Media na podstawie badania przeprowadzonego przez Radio Track Kantar Polska, liderem pod względem słuchalności w I kwartale 2020 roku było RMF FM posiadające ponad 30,1 proc. udziału w rynku w grupie wiekowej 15-75 lat. Historycznie niskie wyniki zanotowały Trójka oraz Jedynka Polskiego Radia. 

Zobacz wideo O co chodzi w aferze z Trójką? Wyjaśniamy

Trójka i Jedynka z najgorszą słuchalnością w historii. Obie rozgłośnie poniżej 5 proc. udziału

Program 1 Polskiego Radia spadł z czwartej na piątą pozycję z udziałem na poziomie 4,9 proc. (spadek o 1,2 pkt proc. względem II kwartału 2019 roku). To najsłabszy wyniki publicznej stacji w historii prowadzenia pomiarów radiowych, a także pierwszy spadek poniżej granicy 5 proc. udziału.

W dół lecą także notowania publicznej Trójki, która z udziałem 4,3 proc. spadła z pozycji piątej na szóstą. PR3 zanotowało stratę na poziomie 1 proc. względem analogicznego okresu ubiegłego roku, również notując najgorszy wynik w historii. Trójka zaliczyła także spadek rzędu 0,3 proc. względem I kwartału 2020 roku.

Przełożenie na spadek słuchalności tej stacji radiowej mogło mieć unieważnienie wydania majowej Listy Przebojów Trójki, w którym wygrała piosenka Kazika Staszewskiego. Konsekwencją sytuacji było odejście wielu cenionych dziennikarzy, a także fala krytyki, która spadła na publiczną rozgłośnię radiową. Pogłębiający się spadek słuchalności Trójki jest jednak zjawiskiem długotrwałym. W 2016 roku rozgłośnia mogła liczyć na 7,9 proc. udziału, od tego czasu notuje ona jednak spadki na poziomie 1 proc. w skali roku.

Radio Nowy Świat wystartowało. Na start 430 tys. słuchaczy

W piątek 10 lipca nastąpił długo oczekiwany start Radia "Nowy Świat", założonego z inicjatywy byłych dziennikarzy Trójki Polskiego Radia. Nowa rozgłośnia powstała dzięki akcji crowdfundingowej, w którą zaangażowali się m.in. członkowie grupa "Ratujmy Trójkę". W kilka miesięcy udało się zebrać prawie 2 mln zł. Jak wynika z danych opublikowanych na koncie facebookowym nadawcy, w dniu debiutu Radio "Nowy Świat" zgromadziło 450 tys. słuchaczy.