Trwa w Polsce walka o sektor warty 1,6 mld euro. Chodzi o rynek delivery, dostaw jedzenia, który przejęły agregatory. Restauracje nie muszą już same zatrudniać dostawców, zamiast tego stosują outsourcing. Na polskim rynku o klienta walczą Pyszne.pl, UberEats, Bolt Food, Wolt oraz Glovo. Dotychczas był jeszcze jeden gracz, który jednak został przejęty, poważnie wzmacniając konkurencję.
PizzaPortal.pl obok Pyszne.pl był najstarszym agregatorem na polskim rynku. Oba serwisy powstały w 2010 roku. Pierwszy z nich jednak dokonał żywota i został przejęty przez Glovo. Strona internetowa wciąż działa, ale jedyną jej funkcjonalnością jest przekierowywanie na hiszpański portal. Nowi użytkownicy muszą założyć na nim konto, ponieważ te nie zostały przeniesione z PizzaPortal.pl.
Kończymy migrację, zamykając tym 10-letni rozdział pierwszego serwisu do zamawiania jedzenia w Polsce
- przytacza słowa Tomasza Michalskiego, head of Performance Marketing w PizzaPortal.pl, serwis Wiadomości Handlowe. PizzaPorta.pl był siostrzaną spółką szwedzkiego onlinepizaa.se. W 2017 roku szwedzką spółkę przejął AmRest, który na początku 2019 roku stał się całościowym udziałowcem. W sierpniu sprzedano portal grupie Glovo, które do Polski weszło miesiąc wcześniej. Hiszpanie planują rozwijać w Warszawie zespół, który obecnie liczy 30 osób, podaje portal DlaHandlu.pl
Jak dotąd zespół zasiliło 30 inżynierów i ekspertów technologicznych. Do końca 2020 roku planujemy zatrudnić kolejne 20 osób
- mówi Carlos Silván, General Manager Glovo Polska. Dotąd szukano specjalistów produktowych (Product Manager) i inżynierów na stanowiska: Software Engineer (Android, iOS, Backend, Frontend) oraz Engineering Manager. Prowadzona będzie dalsza rekrutacja, by ostatecznie utworzyć zespół składający się z 50 pracowników.