Na nowym moście w Warszawie ostatnie betonowanie. Kierowcy mają nim pojechać jeszcze w tym roku
"POW na moście w ciągu S2 odbyło się ostatnie betonowanie południowej nitki, tzn. że cała konstrukcja mostu została zabetonowana, a tym samym oba brzegi Wisły połączone. Pozostają do wykonania prace wykończeniowe, takie jak np. kapy chodnikowe, izolacja, hydrofobizacja" - poinformowała GDDKiA w twitterowym wpisie i opublikowała nowe zdjęcia z budowy.
GDDKiA: nowy most w Warszawie w grudniu 2020 r.
Nowy most ma być najbardziej wysuniętą na południe przeprawą przez Wisłę. Liczą na niego nie tylko kierowcy przejeżdżający przez Warszawę tranzytem, lecz także mieszkańcy południowych dzielnic stolicy, m.in. Ursynowa, Wilanowa i Wawra. Dobra wiadomość jest taka, że powinni móc nim przejechać już w grudniu tego roku. Tak zapewniał kilka tygodni temu, w sierpniu, szef Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Tomasz Żuchowski, tego terminu trzyma się też wykonawca tego odcinka trasy, firma Gulermak.
Odcinek fragmentu S2, który jest południową obwodnicą Warszawy, wraz z mostem przez Wisłę to jeden z trzech elementów realizowanych w ramach tej inwestycji (dokładnie jest to odcinek B). Kontrakt na budowę drogi od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński opiewa na około 757,64 mln zł brutto i 615,97 mln zł netto.
Całość nowej drogi ma mieć 18,6 km długości. Oprócz omawianego odcinka z mostem powstaje jeszcze część łącząca trasę z ekspresówką S17 do Lublina i autostradą A2 do Mińska Mazowieckiego (odcinek C). Czyli od węzła Wał Miedzeszyński do węzła Lubelska (bez węzłów).
Czytaj też: Nowy odcinek autostrady A2 już otwarty. To 15 km drogi na wschód od Warszawy
Wartość tej umowy, wykonywanej przez Warbud, to 561,66 mln zł brutto, czyli około 456,63 mln zł netto. Ta część także ma zostać oddana jeszcze w tym roku (w grudniu), choć, jak podawała w sierpniu "Wyborcza", przedstawiciel Warbudu mówił o tym terminie, że stoi za nim optymizm, ale "trzeba się opierać na realiach".
Kiedy cała południowa obwodnica Warszawy?
Wygląda na to, że najdłużej będzie trzeba poczekać na odcinek A, czyli część od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa (bez węzłów), który obejmuje też budowę tunelu pod dzielnicą Ursynów. Właśnie z powodu tego tunelu jest to najdroższa część całej inwestycji, kontrakt podpisany z Astaldi ma wartość 1 222,24 mln zł brutto, czyli ok. 993,69 mln zł netto. Koniec prac zaplanowano na najbliższą wiosnę, a odbiory techniczne w połowie przyszłego roku.
-
Lidl otworzył nowy rodzaj sklepu. Przeceny sięgają 80 proc. "Wszystkie artykuły są w pełni wartościowe"
-
Nowa prognoza rozwoju epidemii. Przed nami kluczowe dni. Dadzą wskazówkę ws. obostrzeń [WYKRES DNIA]
-
Jak idą szczepienia w Polsce? Ten powiat może być wzorem. 70 proc. osób przyjęło chociaż jedną dawkę
-
Jesienny koszmar powrócił. Olbrzymia fala zgonów znów przetacza się przez Polskę [WYKRES DNIA]
-
Tesco znika z Polski. Sieć organizuje ostateczne wyprzedaże, obniżki nawet do 90 proc.
- Dr Sutkowski: Hotele zarezerwowane na majówkę. Sprawdziłem. Chwali rząd za utrzymanie restrykcji
- Kursy walut 15.04. Główne waluty w dół, złoty wciąż rośnie [Kurs dolara, funta, euro, franka]
- Przedszkola i żłobki otwarte. Zasiłek opiekuńczy tylko do 18 kwietnia
- Wicepremier Japonii mówił, że "można wypić" wodę z Fukushimy. MSZ Chin: To niech sam ją wypije
- WWF: Unia Europejska drugim największym niszczycielem lasów deszczowych [RAPORT]