Południowa Obwodnica Warszawy. GDDKiA potwierdza: Przejazd nowym warszawskim mostem jeszcze w tym roku

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad potwierdziła, że Południowa Obwodnica Warszawy od węzła Lubelska do węzła Przyczółkowa będzie gotowa do końca 2020 r. Częścią nowego odcinka jest również nowy most na Wiśle w Warszawie.

- Potwierdzamy S2 POW od węzła Lubelska do węzła Przyczółkowa (wraz z nową przeprawą mostową przez Wisłę) będzie do dyspozycji kierowców do końca 2020 r. Tunel pod Ursynowem w II kw. 2021 r. - poinformowała na Twitterze GDDKiA.

Południowa Obwodnica Warszawy. GDDKiA ogłasza otwarcie kolejnego odcinka

Celem inwestycji było wybudowanie odcinka drogi ekspresowej S2 o długości ok. 18,6 km. Droga prowadząca od węzła Puławska do węzła Lubelska to ostatni odcinek drogi nazywanej Południową Obwodnicą Warszawy. Inwestycja prowadząca przez Ursynów, Wilanów, Wawer oraz gminę Wiązowna jest wyjątkowo skomplikowana.

W jej ramach przewidziana jest budowa mostu na Wiśle (Most Południowy) oraz tunelu ciągnącego się pod Ursynowem. Zgodnie z zapowiedzią GDDKiA tunel pod Ursynowem będzie ukończony w II kwartale 2021 r. Ten odcinek drogi S2 będzie prowadził od węzła Przyczółkowa do węzła Ursynów Zachód.

Wybudowanie POW zapewni powiązanie sieci dróg miejskich z drogami krajowymi oraz z już istniejącą autostradą A2 (w węźle Konotopa) i planowaną autostradą A2 w węźle Lubelska.

Inwestycja warta jest kilka miliardów zł

Budowę Południowej Obwodnicy Warszawy podzielono na trzy zadania: pierwsze od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa (4,6 km), drugie od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński (6,5 km) oraz trzecie od węzła Wał Miedzeszyński do węzła Lubelska (7,5 km).

POWPOW GDDKiA/materiały prasowe

Koszty realizacji inwestycji wyniosły łącznie 4,4 miliarda zł. Budowę Południowej Obwodnicy Warszawy wsparła również Komisja Europejska w wysokości 1,4 miliarda zł.

Zobacz wideo W Norwegii powstaje podwodna autostrada. Koszt inwestycji to 16-krotność budżetu na polskie drogi