Odzież używana to według danych GUS w Polsce rynek odzieży używanej warty jest 5-6 mld złotych rocznie. Do second handów chodzi nawet 10 mln Polaków. Nie powinno więc dziwić, że Polska została wybrana jako jeden z pierwszych rynków do testowania nowej usługi Zalando.
Już od października rusza nowa oferta Zalando - Pre-owned. Marka będzie oferowała już nie tylko nowe ubrania, ale także odzież używania. Nowa usługa będzie dostępna w Niemczech, Hiszpanii, Francji, Belgii, Holandii oraz w Polsce.
Zainteresowanie odzieżą używaną jest duże i ciągle rośnie, szczególnie wśród milenialsów. Jednocześnie, klientom brakuje łatwej i rzetelnej usługi, która łączy w sobie bezproblemową sprzedaż artykułów, które przestali już nosić z przyjemnymi doświadczeniami zakupów odzieży używanej on-line. Wraz z uruchomieniem oferty Pre-owned, Zalando zostanie pierwszą platformą modową, która oferuje tak proste rozwiązanie i kompleksowo zaspokaja potrzeby klientów w tym zakresie
- powiedział wiceprezes Zalando ds. e-commerce Torben Hansen, cytowany w komunikacie. Zalando jest platformą modową i lifestyle'ową. Założona w Berlinie w 2008 roku, dostarcza pełen asortyment modowy do ponad 29 mln klientów na 17 rynkach, oferując odzież, obuwie, akcesoria oraz produkty kosmetyczne.
Świadczy o tym popularność takich portali jak OLX czy Vinted. Trend ten zaczyna dostrzegać coraz więcej firm. Sprzedaż odzieży używanej testuje oprócz Zalando, choćby H&M, który otworzył taki sklep w Szwecji. Niedługo będzie można kupić też tańsze używane meble Ikei.