Carrefour wycofuje reklamy z TVP. Powodem homofobiczne treści na portalu tvp.info

Carrefour Polska zdecydował się wycofać reklamy z serwisów TVP VOD po tym, jak zarzucono, że na portalu TVP.info pojawiały się homofobiczne treści. Wskazana w poście na Twitterze reklama została błędnie wyświetlona w związku z zautomatyzowanym zakupem kampanii reklamowych na platformach VOD - wyjasniła francuska sieć.

Jak informuje wirtualnemedia.pl, cała sprawa rozpoczęła się od tego, że jedna z użytkowniczek Twittera zwróciła uwagę na to, że reklamy Carrefour pojawiły się w sekcji TVP Stream na portalu TVP VOD. Zestawiła to z treściami, które ukazują się na portalu tvp.info po wpisaniu hasła "tęczowa zaraza". 

Zobacz wideo Black Friday. Święto amerykańskiego konsumpcjonizmu?

Na twitterowym profilu Stop Funding TVP, zwracając się bezpośrednio do francuskiej firmy, napisano natomiast, że: "TVP używa hasła 'tęczowa zaraza' do opisywania środowisk LGBT w Polsce. Grupo Carrefour, doceniamy, że podjęłaś już kroki, aby wycofać swoje reklamy z obraźliwej "Gazety Polskiej". Czy zrobisz to samo z reklamami w TVP?".

Carrefour wycofał się z reklam w TVP. "Natychmiast zareagowaliśmy na błąd"

W odpowiedzi na zarzuty Carrefour poinformował o wstrzymaniu bieżącej kampanii oraz zdwojeniu czujności w takich sprawach. W odpowiedzi na zapytanie Wirtualnych Mediów firma przedstawiła także oświadczenie.  

Wskazana w poście na Twitterze reklama została błędnie wyświetlona w związku z zautomatyzowanym zakupem kampanii reklamowych na platformach VOD, na co natychmiast zareagowaliśmy, wstrzymując ją oraz wdrażając silniejsze wykluczenia dla tego rodzaju automatycznych kampanii reklamowych (wykluczenia dot. m.in. tematów związanych z rasizmem, dyskryminacją, seksem, przemocą, itp.)

- napisano w nim, dodając, że sieć nie planuje zmian swojej dotychczasowej polityki reklamowej.

Siedziba TVP w WarszawiePiS zapisał w budżecie na 2021 r. ok. 2 mld zł dla TVP i Polskiego Radia

Carrefour wycofuje się z reklam w TVP. Samuel Pereira komentuję sprawę 

Do sprawy odniósł się Samuel Pereira, zastępca kierownika redakcji mediów interaktywnych Telewizyjnej Agencji Informacyjnej. Zaznaczył on, że tvp.info to portal informacyjny, w związku z tym nie będzie konsultować artykułów z francuskim sklepem spożywczym. "Kto z firmy Carrefour Polska miałby decydować którą informację podać, a którą ocenzurować i na jakiej podstawie prawnej miałby podejmować taką decyzję?" - napisał na Twitterze. 

Prezes TVP Jacek Kurski i prezes PiS Jarosław KaczyńskiKurski zapowiada nowy kanał informacyjny TVP. Całą dobę po angielsku