9-latek najlepiej zarabiającą osobą na YouTubie trzeci rok z rzędu. Prawie 30 mln dolarów w rok

Już po raz trzeci z rzędu najwięcej zarabiającym youtuberem został dziewięcioletni Ryan Kaji z Teksasu. W 2020 roku zarobił 29,5 mln dolarów.

Ryan Kaji, a właściwie Ryan Guan, to dziewięcioatek, który jest na YouTubie gwiazdą największego formatu. Recenzuje zabawki i przeprowadza eksperymenty pod czujnym okiem swoich rodziców od 2015 roku. W tym czasie rodzina zbudowała wokół Ryana prawdziwe imperium, które generuje sprzedaż rzędu setek milionów dolarów. Część z samego YouTube'a. 

Zobacz wideo Nie lubisz ozdabiać prezentów? Oto łatwe sposoby na pakowanie [Pracownia Bronka]

Dziewięcioletni Ryan Kaji najlepiej zarabiającym youtuberem na świecie

W 2020 roku Ryan Kaji na YouTubie zarobił aż 29,5 mln dolarów, podaje "The Guardian". Kanał Ryana zarabia głównie na reklamach w oglądanych przez użytkowników filmach. Przy czym łącznie jego produkcje zostały obejrzane aż 39 mld razy, liczba subskrybentów to zaś 190,6 mln. Tyle osób zgromadziło łącznie dziewięć kanałów z Ryanem, które prowadzą jego rodzicie. Najbardziej popularny to Ryan's World, z 41,7 mln subskrypcji oraz 12,2 mld wyświetleń. 

 

To już trzeci rok z rzędu, gdy Ryan znajduje się na szczycie listy najlepiej zarabiających youtuberów. Drugie miejsce zajął Mr Beast z 24 mln dol. zysku, a trzecie kanał Dude Perfect, który wygenerował 23 mln dol. W pierwszej dziesiątce jest tylko jedna przedstawicielka płci żeńskiej, sześcioletnia Nastya Rdzinskaya z Rosji, która ma 191 mln subskrybentów. Dziewczynka razem z tatą bawi się klockami Lego, wykonuje prace domowe i wyjaśnia, jak "działają" wirusy

Ryan Kaji zarabia jeszcze więcej na zabawkach

Rodzice Ryana okazali się wytrawnymi biznesmenami i nie pozostali przy samym YouTubie. Ryan ma też własną linię zabawek, kanał na Nickelodeon TV i wirtualny park zabaw w grze Roblox. To już prawdziwa ikona, o czym najlepiej świadczy to, że jest pierwszą gwiazdą YouTube'a, która miała swój balon na słynnej nowojorskiej paradzie domu handlowego Macy's w Święto Dziękczynienia. 

Jak informuje "Wall Street Journal", sprzedaż detaliczna produktów franczyzy Ryan's World może sięgnąć w tym roku nawet 250 mln dolarów. To z kolei oznacza, że od jej założenia w 2018 roku marka sprzedała łącznie produkty warte już 500 mln dolarów, informuje dziennik. 

Więcej o: