PLL LOT zwrócił pasażerom 600 mln zł. To dopiero część kwoty

PLL LOT zwrócił pasażerom w 2020 roku 600 mln zł za kupione i niewykorzystane bilety lotnicze. Do zwrotu wciąż pozostaje 280 mln zł.

Pandemia koronawirusa oraz kilkumiesięczne zamknięcie granic, a także liczne obostrzenia są przyczyną poważnych problemów finansowych w branży lotniczej. Na temat sytuacji finansowo-ekonomicznej państwowego przewoźnika mówił prezes PLL LOT Rafał Milczarski w czasie posiedzenia sejmowej Komisji Infrastruktury.

Zobacz wideo Dlaczego samoloty się spóźniają? To nie zawsze wina pogody

PLL LOT oddał 600 mln zł za niewykorzystane bilety. To dopiero część kwoty 

- Jeśli chodzi o rynek polski, to do 15 stycznia br. zwróciliśmy miażdżącą większość za wszystkie bilety, które w zeszłym roku były kupione, nie zostały zrealizowane i należał się za nie zwrot. To jest kwota ok. 300 mln zł zwrotów i około 300 tys. biletów zakupionych w Polsce. Łącznie w zeszłym roku zwróciliśmy za bilety ok. 600 mln zł - powiedziały cytowany przez se.pl szef państwowej spółki. PLL LOT ma jednak wciąż do oddania 280 mln zł. 

Rafał Milczarski zaznaczył, że przed pandemią przewoźnik wykonywał 350 lotów dziennie, natomiast obecnie jest ich między 50 a 100 - I to jest też miara tego kryzysu, w którym się znajdujemy - zaznaczył.

PLL LOT otrzymał 3 mld wsparcia

Państwowa spółka znalazła się w bardzo trudnej sytuacji finansowej. W związku z tym niezbędne było przekazanie rządowego wsparcia. Łącznie PLL LOT otrzyma prawie 3 mld zł. Pomoc obejmuje pożyczkę w wysokości 1,8 mld zł i zastrzyk kapitałowy w wysokości około 1,1 mld zł -  Nie sięgnęliśmy po pomoc publiczną od razu, w maju zeszłego roku czy w czerwcu, tylko sięgnęliśmy po nią dopiero wtedy, kiedy już te negocjacje były zakończone i kiedy wiedzieliśmy, że nie mamy już absolutnie innego wyjścia. Staraliśmy się korzystać ze wszystkich innych możliwych instrumentów - wyjaśnił szef spółki. 

Więcej o: