BBC World News nie będzie mogło już nadawać w Chinach. Jest reakcja brytyjskiego rządu

Chiński organ regulujący działalność mediów poinformował o zdjęciu z anteny w Państwie Środka kanału BBC World News. Jako powód wskazał "poważne naruszenie" przez stację wytycznych dotyczących zasad nadawania. Brytyjski minister spraw zagranicznych Dominic Raab uważa jednak, że prawdziwa przyczyna tkwi zupełnie gdzie indziej.

W oświadczeniu chińska Administracja Filmowa, Telewizyjna i Radiowa stwierdziła, że doniesienia BBC World News o Chinach "poważnie naruszają" wytyczne dla nadawców, w tym "wymóg, aby wiadomości były zgodne z prawdą i uczciwe" i "nie szkodziły narodowym interesom Chin". Z tego powodu organ odmówił stacji prawa do dalszego nadawania w Chinach. Odmówił także przyjęcia jej nowego, składanego corocznie wniosku o nadawanie.

Brytyjski nadawca wyraził rozczarowanie decyzją Pekinu o zakazie emisji dla BBC World News. Rzeczniczka BBC w specjalnym oświadczeniu podkreśliła, że nadawca "to najbardziej wiarygodne źródło wiadomości z całego świata, rzetelnie i bezstronnie relacjonuje wydarzenia międzynarodowe".

Premier Mateusz Morawiecki w szpitalu narodowymRząd chce, by Polacy zarabiali mniej? "Szukanie dodatkowych źródeł"

BBC World News z zakazem emisji w Chinach

Minister spraw zagranicznych Wielkiej Brytanii Dominic Raab nazwał decyzję chiński władz "niedopuszczalnym ograniczeniem wolności mediów". "Chiny mają jedne z najsurowszych ograniczeń wolności mediów i internetu na całym świecie, a ten ostatni krok tylko zaszkodzi reputacji Chin w oczach świata" - zaznaczył.

BBC World News to powstały w latach 90. brytyjski kanał informacyjny kierowany do widzów spoza Wielkiej Brytanii.

Zobacz wideo Czy chęć opodatkowania cyfrowych gigantów jest tylko pretekstem dla rządu?
Więcej o: