Niemcy zmieniają zasady obostrzeń. Do sklepu tylko po wcześniejszej rejestracji

Niemcy wprowadzają nowe rozwiązanie, które ma przywrócić normalność w handlu detalicznym. Dzięki Click&Meet klienci będą mogli robić zakupy po wcześniejszym umówieniu się na konkretną godzinę. Dotyczy to sklepów dotąd nieczynnych.

Niemcy przedłużyły lockdown do 28 marca, jednocześnie rozluźniając część ograniczeń. W całym kraju otwarte zostaną m.in. księgarnie i sklepy ogrodnicze. Tym samym placówki handlowe tego typu dołączyły do sklepów spożywczych oraz aptek, które od miesięcy pozostają czynne. To nie jedyne rozwiązanie mające przywrócić normalność w handlu.

Zobacz wideo Wszyscy górnicy stracą pracę? „Mówimy o likwidacji branży, a nie restrukturyzacji”

Niemcy testują nowe rozwiązanie. Do sklepu tylko po zarejestrowaniu się 

Jak informuje serwis berlin.de, od 8 marca w pozostałych sklepach będzie można skorzystać z opcji Click&Meet, która polega na umówieniu się na zakupy na konkretną godzinę. Dzięki temu klient może nie tylko odebrać zamówione produkty, ale także wejść i rozejrzeć się po sklepie. 

Hotel Kalbach w Simonskall ruszy najprawdopodobniej dopiero w majuNiemcy. Dramatyczna sytuacja hotelarzy. "Zastanawiam się, dlaczego wstaję z łóżka"

Opcja ta będzie możliwa w momencie, gdy w danym landzie 7-dniowa zachorowalność na koronawirusa jest mniejsza niż 100 nowych zakażeń na 100 000 osób. W tym momencie kryterium spełniają wszystkie kraje związkowe poza Turyngią. Jeśli liczba infekcji znacznie wzrośnie, sklepy muszą ponownie zostać zamknięte. Natomiast jeśli średnia zachorowalność spadnie poniżej 50 na 100 000 osób, możliwe jest wprowadzenie dalszego łagodzenia obostrzeń w handlu.

Click&Meet. W jaki sposób działa? Co trzeba zrobić, aby pójść do sklepu?

Aby skorzystać z opcji Click&Meet, należy spełnić kilka warunków. Przede wszystkim należy umówić się wcześniej telefonicznie lub online na konkretną godzinę. Kupujący muszą podać dane kontaktowe w celu ewentualnego śledzenia łańcucha koronawirusa. Zakupy mogą robić razem tylko osoby z jednego gospodarstwa domowego. W sklepach obowiązuje limit jednego klienta na 40 metrów kwadratowych.