Rośnie poważna konkurencja z Chin. AliExpress z pierwszym automatem do paczek w Polsce

W Warszawie stanął pierwszy automat do odbierania paczek należący do AliExpress, czyli chińskiej firmy działającej w branży handlu online. To początek ekspansji giganta na polskim rynku.

AliExpress coraz śmielej zaczyna działać na polskim rynku e-handlu. Jednym z pierwszych kroków jest zapowiadane na początku bieżącego roku postawienie automatów do odbioru paczek. 

Zobacz wideo Nawet Google czasami się myli. Największe wpadki internetowego giganta [TOPtech]

AliExpress z pierwszym automatem do paczek w Warszawie

Pierwszy automat paczkowy AliExpress w Polsce znajduje się na ul. Zawiszy Czarnego 16 na Woli w Warszawie. W porównaniu z popularnymi w Polsce automatami do paczek InPostu jest sporo mniejszy. Maszyna posiada pięć większych komór i około 30 mniejszych. Automat paczkowy AliExpress został opracowany przez funkcjonującą od 2013 roku firmę Cainaio, która, podobnie jak AliExpress, należy do Alibaby. 

AliExpress nowym sponsorem Lecha PoznańAliExpress sponsorem Lecha Poznań. Polski klub zrobił to jako pierwszy

Interfejs urządzenia jest w języku polskim. Na powitaniu widzimy zachęcenie do odbierania paczek przy użyciu kodów odbioru. Dodatkowo automat pilnują kamery monitoringu. 

Chiński gigant planuje ekspansję na polskim rynku

Jak na razie nie wiadomo, kiedy i gdzie powstaną kolejne automaty do odbierania paczek. Zgodnie z zapowiedziami chińskiej firmy już wkrótce ma być ich dużo więcej. To jedynie część planu mającego na celu ekspansję na polskim rynku.

AliExpressAliExpress zawalczy o Polaków. Chińczycy szykują duże zmiany

Poza automatami AliExprees planuje skrócić czas dostaw do Polski. Gigant chce zwiększyć liczbę produktów, które do klientów dotrą w trzy dni, budując magazyny w Polsce. Ponadto już od wiosny 70 proc. towarów wysyłanych z Chin, ma trafiać do naszego kraju w ciągu 15 dni. Oprócz tego AliExpress planuje wprowadzić zakupy na raty i poprawić komunikację z klientami. Do 1 maja w ofertach pojawią się dane o sprzedawcach, informację o 14-dniowym okresie odstąpienia od umowy oraz o dodatkowych kosztach, takich jak podatki czy cła.