Poczta Polska umożliwiła odbiór przesyłek w sklepach sieci Żabka w 2017 roku. "Oprócz odbioru przesyłek, istnieje także możliwość ich nadawania poprzez serwis paczki.zabka.pl - zarówno z opcją dostawy pod wskazany adres, jak również z opcją odbioru w wybranym sklepie z tej sieci. Przesyłkę można opłacić online, a następnie zanieść do sklepu Żabka" - poinformowała Poczta Polska.
Od niedawna Poczta Polska wraz z Żabka Polska oraz partnerem technologicznym PointPack S.A. wprowadziła pilotażowy projekt zwrotu towarów kupionych online. Pierwszym partnerem biznesowym Poczty Polskiej, który skorzystał z kompleksowej opcji wysyłek i zwrotów towarów poprzez sieć Żabka, jest Answear.com - multibrandowy sklep internetowy.
"Klienci coraz częściej sięgają po dogodną formę zakupu towarów drogą on-line. E-zakupy artykułów elektronicznych, odzieży, książek czy też zabawek, zostały uzupełnione o nowe artykuły, które wcześniej nabywane były tradycyjną drogą stacjonarną" - podkreśliła Poczta.
Jak pisaliśmy w Next.gazeta.pl, od połowy listopada 2017 r. listonosze Poczty Polskiej mogą zostawiać paczki w sklepach Żabka i Freshmarket w ramach usługi click&collect. Paczki można odbierać w 4700 sklepach sieci Żabka w całej Polsce.
W ubiegłym roku Żabka wprowadziła w wybranych sklepach automaty pocztowe. Pierwsza taka maszyna pojawiła się w placówce handlowej sieci przy ulicy Matyi w Poznaniu. Urządzenie jest niewielkie, rozmiarami przypomina lodówkę. Jak podkreśla sieć, to pozwala zaadaptować maszyny w niemal wszystkich placówkach. Większość instalacji ukryta jest za półkami, a paczki do skrytki dostarcza robot. Urządzenie zostało zaprojektowane we współpracy z firmą Retail Robotics. Można w nim nie tylko odbierać, ale także nadawać przesyłki.