W 2019 roku rząd wprowadził Pracownicze Plany Kapitałowe, jako kolejny filar zabezpieczenia emerytalnego. Dla pracowników to korzystne rozwiązanie m.in. dlatego, że pracodawca dopłaca do składek. Za to z PPK problem mają pracodawcy.
- W ustawie o PPK nie przewidziano wielu sytuacji, które występują w praktyce. Jest ona dość ogólna i nie do końca uwzględnia specyfikę pracy działów kadrowo-płacowych, które obsługują Pracownicze Plany Kapitałowe - powiedział serwisowi hrplus.pl Łukasz Jasiński, ekspert ds. PPK w Contract Administration. W efekcie ustawa o PPK liczy 69 stron, a poradnik "Zagadnienia prawne w zakresie Ustawy o PPK" ma ich dokładnie dwa razy więcej, bo 138. Jasiński dodaje, że zagadnienia te same w sobie budzą kolejne pytania.
Na oficjalnej stronie programu mojeppk.pl w wyjaśnieniach znalazło się jedynie stanowisko PFR uzgodnione z Ministerstwem Finansów i Komisją Nadzoru Finansowego. Tym samym informacje te nie mają mocy prawnej, czego konsekwencją są sprzeczne interpretacje przepisów przez prawników. Wszystko to sprawia, że zarządzanie PPK przysparza wiele trudności nawet firmom, które zajmują się tym na co dzień.
Osoby, które jeszcze nie zdecydowały, czy zostać w PPK (wszyscy są zapisywani z automatu), mogą skorzystać pod TYM adresem z naszego poradnika. Wyjaśniamy w nim, na czym polega ten program i pomagamy podjąć decyzję w oparciu o odpowiedzi na trzy pytania: