Już od 12 maja użytkownicy Allegro będą mogli zamawiać paczki do Allegro Punktów, które powstaną w salonikach Kolportera. Odbiór takiej przesyłki będzie możliwy już kolejnego dnia od złożenia zamówienia.
Uruchamiając Allegro Punkty poszerzamy, największą w Polsce sieć, liczącą obecnie 31 tys. punktów odbioru i automatów paczkowych. Partnerska sieć zapewni naszym klientom odbiór przesyłek już dzień po nadaniu paczki, a dzięki współpracy z firmą Kolporter udostępniamy niemal 600 nowych punktów znajdujących się w pobliżu osiedli, pasaży czy galerii handlowych
- mówi Łukasz Szczepański, Dyrektor DEX w Allegro.
Współpraca z Allegro jest też oczywiście ważnym elementem rozwoju naszej sieci - łączymy siły z największą w kraju platformą e-commerce. Jestem przekonany, że takie połączenie potencjału i możliwości da istotną wartość nie tylko dla naszych klientów, ale dla całego rynku. Pokazuje to choćby skala działalności obu firm - platforma Allegro przyciąga miliony użytkowników, saloniki Kolportera odwiedza co miesiąc kilka milionów klientów
- mówi Robert Szczepaniak, dyrektor marketingu Kolportera.
Allegro przekazało, że koszt wysyłki do sieci Kolporter będzie wynosił 8,99 zł. Firma dodaje, że zaletą takiej przesyłki jest też wygoda, ponieważ paczkę można nadać i śledzić na jednej platformie. Zarówno klient, jak i sprzedawca nie będą musieli korzystać z żadnych dodatkowych narzędzi czy aplikacji.
Co ważne - saloniki są jednymi z nielicznych punktów sprzedaży, które są czynne, od wczesnych godzin porannych aż do wieczora. To z pewnością dodatkowa wartość dla osób, które będą chciały skorzystać z możliwości odbioru przesyłki.
- uważa Robert Szczepaniak.
Czy nawiązanie współpracy z Kolporterem jest przygotowaniem, do zakończenia partnerstwa Allegro z InPostem? Warunki tego sojuszu zmieniono w zeszłym roku, gdy Allegro zrezygnowało z kurierów InPostu i zdecydowało się korzystać jedynie z Paczkomatów firmy. W listopadzie 2020 roku dowiedzieliśmy się, że Allegro planuje zbudować własną sieć automatów do odbioru przesyłek, a już w grudniu Reuters podał, że spółka kupi 3 tys. takich urządzeń. Znamienny może być też fakt, że InPost w styczniu nawiązał współpracę z Amazonem.