Sieć Kaufland, należąca do tej samej grupy kapitałowej, co Lidl, informuje, że z uwagi na wzrost popularności handlu online we wszystkich placówkach wprowadza możliwość korzystania z usług pocztowych.
"W 2020 r. sprzedaż produktów online w Polsce wzrosła o niemal 35 proc. Mimo otwarcia galerii handlowych Polacy nie planują zmniejszenia częstotliwości zakupów w tej formie. 74 proc. konsumentów deklaruje, że nawet po zakończeniu pandemii utrzyma je na dotychczasowym poziomie, a 10 proc. zamierza je zwiększyć. Usługi pocztowe będą więc cieszyć się coraz większą popularnością. Zwiększy się również popyt na punkty pocztowe, którymi coraz częściej stają się sklepy spożywcze" - wyjaśnia sieć w komunikacie.
- Na rynku handlowym obserwujemy tendencję uruchamiania tego typu działalności, która jednocześnie stwarza możliwość prowadzenia sprzedaży w niedziele niehandlowe. Uważnie obserwujemy konkurencję oraz trendy i nie zamykamy się na żadne z rozwiązań, które będzie odpowiadać potrzebom naszych klientów - wyjaśnia Marcin Łojewski, członek zarządu Kaufland Polska.
Sieć przyznaje, że wdrożenie usług pocztowych pozwala sklepom na prowadzenie działalności również w niedziele niehandlowe i to niezależnie od wielkości placówki. - Taką funkcję mogą pełnić zarówno sklepy osiedlowe, jak i duże dyskonty czy hipermarkety - wyjaśniają przedstawiciele sieci.
Kaufland nie deklaruje jednak, że w związku z wprowadzeniem usług pocztowych do wszystkich sklepów zamierza prowadzić działalność w niedziele handlowe.
Wiele sieci handlowych korzysta z przepisów, które umożliwiają im prowadzenie działalności w niedziele niehandlowe. Są to m.in. sklepy sieci Żabka, Stokrotka, Lewiatan, Intermarche, Topaz, Delikatesy Centrum, ABC, Prim. Do tego grona niedawno dołączyła sieć POLOmarket, która uruchamia w części sklepów usługę "Paczka w Ruchu".