United Airlines kupi naddźwiękowe odrzutowce. Dolecą z Nowego Jorku do Londynu w 3,5 h

Samoloty, na których zakup umowę podpisała linia lotnicza United Airlines, będą dwa razy szybsze od obecnie latających komercyjnych odrzutowców. Lot z San Francisco do Tokio ma trwać tylko sześć godzin, a samoloty mają być napędzane ekologicznym paliwem.

Jak donosi CNN United Airlines zapowiedziało zakup naddźwiękowych odrzutowców od Boom Supersonic - prywatnego producenta samolotów. Odrzutowce nazwane "Overture", mają zostać ukończone do 2025 roku, a na 2026 rok planowane są loty testowe. Pasażerowie mają podróżować odrzutowcami jeszcze przed końcem 2029 roku. Firma podpisała umowę na zakup 15 sztuk odrzutowców, z możliwością dokupienia kolejnych 35. 

Zobacz wideo Dlaczego samoloty się spóźniają? To nie zawsze wina pogody

Samoloty ponaddźwiękowe polecą dwa razy szybciej niż obecne komercyjne samoloty odrzutowe

"United kontynuuje swoją drogę budowania innowacyjnych, zrównoważonych linii lotniczych, a dzisiejsze postępy w technologii sprawiają, że coraz bardziej realne staje się posiadanie samolotów naddźwiękowych. Wizja Boom dotycząca przyszłości lotnictwa komercyjnego, w połączeniu z najbardziej na świecie rozbudowaną siecią tras w branży, zapewni podróżującym w celach biznesowych i turystycznych dostęp do niesamowitych wrażeń z lotu. Naszą misją zawsze było łączenie ludzi, a teraz pracując z Boomem, będziemy mogli to robić na jeszcze większą skalę" - przekazał Scott Kirby, dyrektor generalny United Airlines.

Samoloty miałyby latać z prędkością 1,7 macha (1 mach to około 1220 km/h), czyli mniej więcej dwa razy szybciej niż komercyjne samoloty odrzutowe, z których obecnie mogą korzystać pasażerowie. Dzięki temu podróżujący z Nowego Jorku do Londynu będą mogli pokonać ten dystans zaledwie w trzy i pół godziny, a z San Francisco do Tokio dolecą w sześć godzin.

Blake Scholl: to znaczący krok w kierunku naszej misji stworzenia bardziej dostępnego świata

Odrzutowce miałyby być napędzane ekologicznym paliwem, dzięki temu byłyby to pierwsze samoloty o zerowej emisji dwutlenku węgla.

"Pierwsze na świecie zamówienie naddźwiękowych samolotów o zerowej emisji dwutlenku węgla to znaczący krok w kierunku naszej misji stworzenia bardziej dostępnego świata" -  wyjaśnił Blake Scholl, CEO Boom Supersonic.

I dodał, że "przy dwukrotnie szybszych prędkościach pasażerowie United będą mogli doświadczyć wszystkich zalet życia od głębszych, bardziej produktywnych relacji biznesowych, po dłuższe, bardziej relaksujące wakacje".

Więcej o: