Grupa PZU zapowiada ekspansję na rynku usług medycznych

Spółka PZU Zdrowie, należąca do Grupy PZU, zapowiedziała uruchomienie wielu usług dla osób i firm, które chcą zadbać o kondycjję własną lub pracowników.

PZU Zdrowie, spółka należąca do Grupy PZU, ogłosiła swój plan związany ze zmieniającymi się potrzebami Polaków. W zaprezentowanej właśnie strategii firma informuje, że planuje znacząco rozwinąć działalność na rynku prywatnej opieki medycznej. 

PZU wchodzi w branże fitness PZU patrzy na branżę fitness. Firma tworzy konkurencję dla Benefit Systems?

Zobacz wideo Czy ozdrowieńcom wystarczy jedna dawka szczepionki?

PZU zapowiada ofensywę na rynku usług medycznych. Pomoże zadbać o zdrowie

PZU Zdrowie zapowiada stworzenie oferty dla klientów w różnych segmentach. Rozwijany ma być dostęp m.in. do opieki lekarskiej, w tym dla seniorów, usługi związane z dostawą leków, a także działalnością siłowni i klubów fitness. Dzięki gigantowi będzie też można łatwiej zadbać o formę, bo specjaliści PZU Zdrowie opracują też diety pudełkowe, zajmą się też kwestią zdrowej żywności. Poszczególne usługi będą dostępne w ramach abonamentu lub pojedynczych płatności. 

Wśród innych usług PZU zdrowie wymienia potrzeby związane z profilaktyką zdrowotną, monitoring ciąży czy prowadzenie dedykowanych badań. 

embed

Sztuczna inteligencja w służbie zdrowia. PZU pokazuje, jak wykorzystać technologie

PZU Zdrowie zapowiada też, że w wielu swoich usługach będzie wykorzystywało sztuczną inteligencję. Spółka zwraca uwagę, że  wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwala w pełni kontrować i audytować szkody, i sprawić, że akceptacja wypłaty odbywa się automatycznie.

Sztuczna inteligencja znacząco ułatwi też odczytywanie danych z dokumentów, pozwoli uprawnić pracę aplikacji, z których korzystają agenci i klienci. 

- PZU przewiduje, że zdrowie będzie dźwignią rynku ubezpieczeniowego i zakłada dynamiczny wzrost przychodów z tego tytułu. Tak działają współczesne systemy opieki zdrowotnej, oparte na profilaktyce (z odpowiednio dobranym, spersonalizowanym systemem motywacyjnym), skoncentrowane na pacjencie, bazujące na  innowacyjnych technologiach w oparciu o sztuczną inteligencję - wyjaśnia Dr Monika Burzyńska ekspertka BCC ds. polityki senioralnej i zdrowia publicznego.

Jej zdaniem starzenie się społeczeństwa oznacza konieczność dopasowania również oferty ubezpieczeniowej. - To kolejny kluczowy filar koncepcyjnego systemu ubezpieczeń. Strategicznym działaniem, które daje PZU przewagę konkurencyjną jest oferta skierowana do seniorów. Szczególne znaczenie ma rozwój usług w miejscu zamieszkania, działań aktywizujących do udziału w życiu społecznym. To wyraźnie zaakcentowano w strategii - wyjaśnia. 

Beata Kozłowska-Chyła prezesem PZU Jest decyzja KNF. Beata Kozłowska-Chyła nową prezeską PZU

Więcej o: