Grupa PZU zapowiada ekspansję na rynku usług medycznych

Spółka PZU Zdrowie, należąca do Grupy PZU, zapowiedziała uruchomienie wielu usług dla osób i firm, które chcą zadbać o kondycjję własną lub pracowników.

PZU Zdrowie, spółka należąca do Grupy PZU, ogłosiła swój plan związany ze zmieniającymi się potrzebami Polaków. W zaprezentowanej właśnie strategii firma informuje, że planuje znacząco rozwinąć działalność na rynku prywatnej opieki medycznej. 

Zobacz wideo Czy ozdrowieńcom wystarczy jedna dawka szczepionki?

PZU zapowiada ofensywę na rynku usług medycznych. Pomoże zadbać o zdrowie

PZU Zdrowie zapowiada stworzenie oferty dla klientów w różnych segmentach. Rozwijany ma być dostęp m.in. do opieki lekarskiej, w tym dla seniorów, usługi związane z dostawą leków, a także działalnością siłowni i klubów fitness. Dzięki gigantowi będzie też można łatwiej zadbać o formę, bo specjaliści PZU Zdrowie opracują też diety pudełkowe, zajmą się też kwestią zdrowej żywności. Poszczególne usługi będą dostępne w ramach abonamentu lub pojedynczych płatności. 

Wśród innych usług PZU zdrowie wymienia potrzeby związane z profilaktyką zdrowotną, monitoring ciąży czy prowadzenie dedykowanych badań. 

embed

Sztuczna inteligencja w służbie zdrowia. PZU pokazuje, jak wykorzystać technologie

PZU Zdrowie zapowiada też, że w wielu swoich usługach będzie wykorzystywało sztuczną inteligencję. Spółka zwraca uwagę, że  wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwala w pełni kontrować i audytować szkody, i sprawić, że akceptacja wypłaty odbywa się automatycznie.

Sztuczna inteligencja znacząco ułatwi też odczytywanie danych z dokumentów, pozwoli uprawnić pracę aplikacji, z których korzystają agenci i klienci. 

- PZU przewiduje, że zdrowie będzie dźwignią rynku ubezpieczeniowego i zakłada dynamiczny wzrost przychodów z tego tytułu. Tak działają współczesne systemy opieki zdrowotnej, oparte na profilaktyce (z odpowiednio dobranym, spersonalizowanym systemem motywacyjnym), skoncentrowane na pacjencie, bazujące na  innowacyjnych technologiach w oparciu o sztuczną inteligencję - wyjaśnia Dr Monika Burzyńska ekspertka BCC ds. polityki senioralnej i zdrowia publicznego.

Jej zdaniem starzenie się społeczeństwa oznacza konieczność dopasowania również oferty ubezpieczeniowej. - To kolejny kluczowy filar koncepcyjnego systemu ubezpieczeń. Strategicznym działaniem, które daje PZU przewagę konkurencyjną jest oferta skierowana do seniorów. Szczególne znaczenie ma rozwój usług w miejscu zamieszkania, działań aktywizujących do udziału w życiu społecznym. To wyraźnie zaakcentowano w strategii - wyjaśnia. 

Więcej o: