Miley Cyrus jak CR7. Imię i nazwisko piosenkarki zastrzeżonym znakiem towarowym w UE

Miley Cyrus nie poddała się i po wieloletniej batalii zastrzegła swoje imię i nazwisko jako unijny znak towarowy. To kolejna gwiazda, która zabezpiecza biznesowo swoje personalia.

Miley Cyrus od 2014 roku próbowała w Europie zarejestrować znak towarowy powiązany z jej nazwiskiem. Na jej nieszczęście cztery lata wcześniej zrobiła to brytyjska firma z Wysp Dziewiczych, która posiada prawa do hasła CYRUS. Unijny urzędnicy z urzędu Unii Europejskiej ds. własności (EUIPO) argumentowali, że podobieństwo jest zbyt duże i rejestracja kolejnego znaku handlowego z tym samym słowem, może wprowadzać klientów w błąd.

Zobacz wideo Gwiazdy Disneya sprzed lat. Co u nich słychać? [Popkultura Extra]

Miley Cyrus zastrzegła swój znak towarowy po sądowej batalii

Piosenkarka nie zrezygnowała jednak i udała się ze sprawą do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej - informuje Reuters. TSUE oddalił argumentację EUIPO dot. nazbyt dużego podobieństwa, twierdząc, że imię Miley Cyrus nie ma znaczenia konceptualnego. 

Zgłoszony znak towarowy, MILEY CYRUS, ma jasną i konkretną treść semantyczną dla właściwego kręgu odbiorców, ponieważ odnosi się do osoby publicznej, cieszącej się międzynarodową renomą, znanej dobrze poinformowanym osobom…

- uzasadniał swój wyrok TSUE.

Gwiazdy zastrzegają swoje znaki handlowe

Zastrzeganie imion czy pseudonimów to dość powszechna praktyka wśród celebrytów. Najbardziej znanym przypadkiem jest Cristiano Ronaldo, który zastrzegł skrót od swojego imienia i nazwiska oraz numer z koszulki, czyli CR7. Piłkarz niedawno stał się pierwszą osobą z 300 mln obserwujących na Instagramie

Swoje personalia jako znak towarowy zastrzegli m.in. Donald Trump, Rihanna, Michael Jordan, David Beckham, Taylor Swift, Katy Perry czy Bruce Springsteen.

Więcej o: