"Finiszuje budowa ostatniego z trzech odcinków drogi ekspresowej S2 przechodzącej przez stolicę Polski. To inwestycja ważna nie tylko dla mieszkańców Warszawy, ale przed wszystkim dla kierowców przemieszczających się tranzytem na osi wschód-zachód. Wszak droga ekspresowa S2 - Południowa Obwodnica Warszawy - spina autostradę A2 wchodzącą w skład europejskiej trasy E30, najważniejszego szlaku komunikacyjnego na osi wschód-zachód przebiegającego przez Europę" - pochwaliła się na swojej stronie internetowej Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Szkopuł w tym, że w informacji nadal nie wskazano, kiedy ta "ważna inwestycja" dla tranzytu na osi wschód - zachód zostanie połączona z już otwartymi odcinkami trasy S2 w Warszawie.
Jak zauważa portal auto-swiat.pl, S2 w ramach warszawskiej obwodnicy jest już mocno spóźniona. "Ostatni etap budowy, czyli przede wszystkim tunel o długości 2,3 km (cały odcinek budowanej drogi mierzy 4,5 km), powinien być oddany do ruchu już w zeszłym roku. Obecnie wciąż trwają ostatnie prace wykończeniowe. Jednym z końcowych etapów jest bowiem realizacja instalacji związanych z systemami bezpieczeństwa" - czytamy na jego łamach.
Brakować ma także porozumienia między drogowcami a operatorami sieci telekomunikacyjnych w kwestii zapewnienia łączności telefonii komórkowej w tunelu.
Łączna długość realizowanych odcinków drogi ekspresowej S2, stanowiącej Południową Obwodnicę Warszawy, to ok. 18,5 km. Łączna wartość inwestycji to ok. 4 mld zł, z czego prace budowlane to ok. 2,7 mld zł. Inwestycja jest realizowana przy dofinansowaniu z Funduszy Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Kwota dofinansowania to blisko 2 mld zł.