Tunel Południowej Obwodnicy Warszawy na ukończeniu. Ale raczej nie przejedziemy nim prędko

GDDKiA pochwaliła się pracami na ursynowskim odcinku obwodnicy Warszawy. Okazuje się jednak, iż niedługie zakończenie prac budowlanych wcale nie oznacza, że trasa zostanie szybko otwarta dla ruchu.

"Finiszuje budowa ostatniego z trzech odcinków drogi ekspresowej S2 przechodzącej przez stolicę Polski. To inwestycja ważna nie tylko dla mieszkańców Warszawy, ale przed wszystkim dla kierowców przemieszczających się tranzytem na osi wschód-zachód. Wszak droga ekspresowa S2 - Południowa Obwodnica Warszawy - spina autostradę A2 wchodzącą w skład europejskiej trasy E30, najważniejszego szlaku komunikacyjnego na osi wschód-zachód przebiegającego przez Europę" - pochwaliła się na swojej stronie internetowej Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

Szkopuł w tym, że w informacji nadal nie wskazano, kiedy ta "ważna inwestycja" dla tranzytu na osi wschód - zachód zostanie połączona z już otwartymi odcinkami trasy S2 w Warszawie.

Spóźniona obwodnica

Jak zauważa portal auto-swiat.pl, S2 w ramach warszawskiej obwodnicy jest już mocno spóźniona. "Ostatni etap budowy, czyli przede wszystkim tunel o długości 2,3 km (cały odcinek budowanej drogi mierzy 4,5 km), powinien być oddany do ruchu już w zeszłym roku. Obecnie wciąż trwają ostatnie prace wykończeniowe. Jednym z końcowych etapów jest bowiem realizacja instalacji związanych z systemami bezpieczeństwa" - czytamy na jego łamach.

Zobacz wideo Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską

Brakować ma także porozumienia między drogowcami a operatorami sieci telekomunikacyjnych w kwestii zapewnienia łączności telefonii komórkowej w tunelu. 

Południowa Obwodnica Warszawy

Łączna długość realizowanych odcinków drogi ekspresowej S2, stanowiącej Południową Obwodnicę Warszawy, to ok. 18,5 km. Łączna wartość inwestycji to ok. 4 mld zł, z czego prace budowlane to ok. 2,7 mld zł. Inwestycja jest realizowana przy dofinansowaniu z Funduszy Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Kwota dofinansowania to blisko 2 mld zł.

Więcej o: