Paczkomaty bywają przepełnione, szczególnie w okresie przed świętami. Wtedy też można spotkać kurierów, którzy paczki wydają wprost z samochodu. Żeby unikać takich sytuacji, InPost wprowadził zasadę, że przesyłka może leżeć w skrytce do 48 godzin. Jeśli w tym czasie jej nie odbierzemy, zostanie odesłana. Chyba że zapłacimy, żeby firma tego nie robiła.
Jeśli z jakiegoś powodu te dwie doby na odbiór paczki Ci nie wystarczą, od teraz można w łatwy sposób je przedłużyć. Już wcześniej istniała taka opcja, ale mało kto o niej wiedział. Żyjemy w końcu w erze aplikacji, a przedłużenia można było dokonać, wysyłając SMS Premium. To się jednak zmieniło i opcję tę wyłączono całkowicie, zastępując ją wygodniejszym rozwiązaniem.
W aplikacji pojawiła się łatwo dostępna i dobrze widoczna opcja przedłużenia czasu odbioru paczki. Koszt wynosi 7,99 zł, a za tę cenę otrzymujemy na odbiór dodatkowe 24 godziny. Z usługi można korzystać wielokrotnie. Warto jednak pamiętać, że przetrzymywanie paczki zabiera miejsca na przesyłki innych osób, które przez to muszą być przekierowywane do innych paczkomatów.
Przedłużenia odbioru można dokonać tylko jeszcze przed upłynięcie terminu odbioru. Potem już nie jest to już możliwe. Stosowny przycisk w aplikacji pojawi się na 12 godzin przed upływem terminu odbioru przesyłki lub na 24 godziny w przypadku punktów InPost z ograniczonymi godzinami otwarcia. Wystarczy go kliknąć i opłacić usługę za pomocą BLIK-a, szybkiego przelewu DotPay lub karty płatniczej. Informację o zaktualizowanym terminie odbioru paczki zostaną wysłane mailem. Znajdą się również w aplikacji InPost Mobile na ekranie śledzenia przesyłek lub w szczegółach przesyłki.