Dłuższe życie każdej paczki, to jest koszt. InPost wycenił wydłużenie czasu odbioru z paczkomatu

Nie zdążysz odebrać przesyłki z paczkomatu? InPost dodał do aplikacji możliwość wydłużenia czasu odbioru. Znamy koszty i zasady usługi.

Paczkomaty bywają przepełnione, szczególnie w okresie przed świętami. Wtedy też można spotkać kurierów, którzy paczki wydają wprost z samochodu. Żeby unikać takich sytuacji, InPost wprowadził zasadę, że przesyłka może leżeć w skrytce do 48 godzin. Jeśli w tym czasie jej nie odbierzemy, zostanie odesłana. Chyba że zapłacimy, żeby firma tego nie robiła. 

Zobacz wideo Zakupy w 100 sekund? Tomasz Blicharski z Grupy Żabka: Wiele firm chce wydłużać ten czas, my staramy się go ograniczyć

Czas odbioru paczki z paczkomatu wprowadzony przez InPost. Znamy koszt

Jeśli z jakiegoś powodu te dwie doby na odbiór paczki Ci nie wystarczą, od teraz można w łatwy sposób je przedłużyć. Już wcześniej istniała taka opcja, ale mało kto o niej wiedział. Żyjemy w końcu w erze aplikacji, a przedłużenia można było dokonać, wysyłając SMS Premium. To się jednak zmieniło i opcję tę wyłączono całkowicie, zastępując ją wygodniejszym rozwiązaniem.

W aplikacji pojawiła się łatwo dostępna i dobrze widoczna opcja przedłużenia czasu odbioru paczki. Koszt wynosi 7,99 zł, a za tę cenę otrzymujemy na odbiór dodatkowe 24 godziny. Z usługi można korzystać wielokrotnie. Warto jednak pamiętać, że przetrzymywanie paczki zabiera miejsca na przesyłki innych osób, które przez to muszą być przekierowywane do innych paczkomatów

Jak przedłużyć odbiór paczki w paczkomacie InPost?

Przedłużenia odbioru można dokonać tylko jeszcze przed upłynięcie terminu odbioru. Potem już nie jest to już możliwe. Stosowny przycisk w aplikacji pojawi się na 12 godzin przed upływem terminu odbioru przesyłki lub na 24 godziny w przypadku punktów InPost z ograniczonymi godzinami otwarcia. Wystarczy go kliknąć i opłacić usługę za pomocą BLIK-a, szybkiego przelewu DotPay lub karty płatniczej. Informację o zaktualizowanym terminie odbioru paczki zostaną wysłane mailem. Znajdą się również w aplikacji InPost Mobile na ekranie śledzenia przesyłek lub w szczegółach przesyłki.

Więcej o: