Nowy odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy, tunel prowadzący przez Ursynów, jest gotowy. Zanim jednak kierowcy będą mogli korzystać z najdłuższego tego typu obiektu w Polsce, konieczne jest jeszcze uzyskanie pozwolenia na użytkowanie.
Po zakończeniu testów i odbiorów inwestycja o długości 2,3 km zyska stempel, który formalnie zamknie etap budowy. Łączna długość południowej obwodnicy stolicy ma 18,6 km. Pozostałe fragmenty trasy zostały już oddane do użytku.
Jak wyjaśnia GDDKiA, obecnie testowane jest zasilanie, systemy alarmowe, odwodnienie, oświetlenie oraz wentylacja. Próby obejmują też symulację prawdziwego pożaru.
Z uwagi na długość obiekt pod Ursynowem wyposażony jest w system punktów alarmowych, komunikacji radiowej służb ratowniczych i porządkowych. W tunelu znajdują się również hydranty przeciwpożarowe, odwodnienie, kanalizacja deszczowa, przeciwpożarowa i drenażowa.
Wzdłuż ścian tunelu znajdują się chodniki, które w razie potrzeby będą ciągami ewakuacyjnymi. Co 250 metrów ulokowano też przejścia pomiędzy nawami tunelu, a informację o odległości do tych przejść znajdziemy na tablicach oświetlenia awaryjnego.
Testy tunelu świadczą o tym, że wkrótce zostanie on oddany użytkownikom. Konkretna deklaracja ze strony GDDKiA do tej pory jednak nie padła. W lipcu dyrekcja twierdziła, że wrześniowy termin oddania jest prawdopodobny.
- Będziemy się starali, aby na jesień droga została udostępniona kierowcom. Patrząc optymistycznie, wrzesień jest terminem możliwym do uzyskania - mówił na początku lipca szef Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Tomasz Żuchowski.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapewnia, że inwestycja jest ważna nie tylko dla mieszkańców Warszawy, ale również dla kierowców przemieszczających się tranzytem na osi wschód-zachód.
"Droga ekspresowa S2 - Południowa Obwodnica Warszawy - spina autostradę A2 wchodzącą w skład europejskiej trasy E30, najważniejszego szlaku komunikacyjnego na osi wschód-zachód przebiegającego przez Europę" - czytamy w komunikacie Dyrekcji.