To jedno z 23 ciast, które mogli zjeść goście zaproszeni na huczne wesele. Stan - niemal idealny. Ciasto ozdobiono starannie odtworzonym królewskim herbem. Waży niecały kilogram. Pracownicy domu aukcyjnego Dominic Winter w hrabstwie Gloucestershire spodziewali się, że cena będzie prawie cztery razy niższa.
Po pamiątkę zgłaszali się potencjalni nabywcy ze Stanów Zjednoczonych i z Bliskiego Wschodu. Ale tort pojedzie do Leeds, do anonimowego nabywcy.
Zmieni właściciela już po raz drugi. Tuż po weselu kawałek dostała pani Moyra Smith, zatrudniona wówczas na dworze. Schowała do pudełka na ponad dwie dekady, a potem sprzedała kolekcjonerowi, który następnie przekazał tort na aukcję i zarobił na słodkości niemałą sumkę.
Niedawno pisaliśmy w Next.gazeta.pl o przypadku nastolatki z Australii, która za nadmuchanego nachosa otrzymała 20 tys. dolarów od producenta przekąski - firmy Doritos. Pocięte kawałki tortilli są płaskie, zatem napompowany powietrzem nachos był pewnym ewenementem.
13-letnia Rylee Stuart w pierwszej kolejności zapytała swoich znajomych na TikToku, czy nachos w takiej formie może mieć jakąś wartość. Jej nagranie zamieszczone w serwisie społecznościowym szybko zyskało duże zainteresowanie i zostało obejrzane prawie sześć milionów razy. Internauci sugerowali nastolatce, aby wystawiła swoje nietypowe znalezisko na eBayu. Ostatecznie mieszkanka Australii wystawiła nadmuchanego nachosa na wspomnianym serwisie aukcyjnym z ceną wywoławczą 99 centów.
W niedługim czasie na eBayu zaczęły pojawiać się pierwsze oferty. Niektórzy internauci oferowali nastolatce kilka tysięcy dolarów. Najwyższa oferta za nadmuchanego nachosa wyniosła nawet 100 tys. dolarów. Ostatecznie aukcja została usunięta, jednak historia nastolatki, mocno nagłośniona za sprawą TikToka, zyskała zainteresowanie samego producenta chipsów tortilla.
Firma Doritos zaoferowała jej 20 tys. dolarów nagrody. - Byliśmy pod ogromnym wrażeniem śmiałości i ducha przedsiębiorczości Rylee, dlatego chcieliśmy, aby rodzina Stuartów została nagrodzona za kreatywność i miłość do Doritos - powiedziała stacji 9News Vanita Pandey, szefowa do spraw marketingu.