Asfalt drogowy 35/50 o obniżonej intensywności zapachowej powstał na bazie technologii opracowanej przez LOTOS Asfalt w czasie wdrożenia asfaltu przemysłowego PS 95/35 S.
Nasza firma szczególnie dba o środowisko naturalne i komfort pracowników, a politykę zrównoważonego rozwoju realizuje z sukcesem od wielu lat poprzez produkcję, wdrażanie i promowanie innowacyjnych ekologicznych produktów do budowy dróg. Do oceny nowego wyrobu podeszliśmy w oparciu o posiadane doświadczenie z asfaltem PS 95/35 S. Dodatek zastosowany w asfalcie o obniżonej intensywności zapachowej stanowi mieszaninę naturalnych i syntetycznych olejków eterycznych i ma przyjemny kwiatowy aromat
- mówi Cezary Godziuk, prezes zarządu spółki LOTOS Asfalt, cytowany w komunikacie.
Jak czytamy w informacji, związki zawarte w zastosowanym dodatku działają dwutorowo. - Większość aktywnych związków działa jako neutralizator zapachu, wchodząc w reakcje w substancjami odorotwórczymi, obecnymi w oparach asfaltu w skutek czego redukują ich lotność (przemieszczanie się). Pozostałe związki wywołują charakterystyczny zapach, inny niż typowy asfalt naftowy. Po zastosowaniu odpowiedniego udziału środków aktywnych, redukcji ulega stężenie związków złowonnych w oparach asfaltu stosowanego w temperaturach technologicznych przy budowie dróg - dodano.
Poinformowano również, że pierwsze testy mieszanki mineralno-asfaltowej bezwonnej wypadły obiecująco.
Budimex rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania na szerszą skalę. Zamierzamy wzbogacić naszą ofertę mieszanek asfaltowych o ten produkt
- stwierdza Ewelina Karp-Kręglicka, dyrektor Biura Zakupów, Jakości i Ochrony Środowiska w Budimex.