Gang Swojaków kontra pluszaki z Disneya. To kolejna odsłona "maskotkowej wojny" Biedronki i Lidla

Zarówno Biedronka, jak i Lidl ruszyły z promocją, w ramach której klienci tych sklepów mogą otrzymać pluszowe maskotki. Portugalska sieć tym razem postawiła na Gang Swojaków, z kolei jej niemiecki konkurent na kultowe postacie z bajek Disneya.

Biedronka i Lidl przyzwyczaiły nas do tego, że każdego roku ruszają z programami lojalnościowymi. W ich ramach klienci za zakupy w sklepie otrzymują naklejki, które wymieniają później na maskotki. W przypadku Biedronki zaczęło się od Gangu Świeżaków, a w kolejnych latach sieć postawiła na Gang Słodziaków oraz Gang Fajniaków. Z kolei Lidl zachęcał do zakupów w swoich sklepach, oferując swoim klientom sympatyczne pluszowe Lidlaki

Zobacz wideo Biedronka czy jednak Lidl? Porównujemy aplikacje dwóch największych dyskontów w Polsce

Gang Swojaków w Biedronce. Już od 26 sierpnia

W tym roku czeka nas kolejne "pluszowe starcie" między dwoma gigantami handlu. Już kilka dni temu portal WiadomosciHandlowe.pl ujawnił, że 26 sierpnia Biedronka wystartuje z akcją promocyjną o nazwie "Gang Swojaków". Powstała już nawet oficjalna strona internetowa, choć sieć wciąż nie ujawniła szczegółów promocji i nie poznaliśmy wyglądu samych maskotek.

Czytaj też: Gang Fajniaków. Ile trzeba wydać w Biedronce, żeby zebrać wszystkie?

Możemy spodziewać się, że zasady promocji będą podobne, jak w ubiegłym latach. Przypomnijmy: w przypadku Gangu Fajniaków za każde 50 zł wydane w sklepach Biedronka klient otrzymywał jedną naklejkę. Aby zdobyć maskotkę, musieliśmy zebrać 60 naklejek. Istniała również możliwość otrzymania zabawki w zamian za 40 naklejek, ale przy dopłacie w wysokości 19,99 złotych.

Gang SwojakówGang Swojaków Biedronka

Koniec Lidlaków. Niemiecka sieć stawia na maskotki z bajek Disneya

Ze swoją promocją wystartuje również Lidl. Tutaj czeka nas jednak mała rewolucja. Sieć zrezygnuje bowiem z popularnych Lidlaków i zastąpi je maskotkami z bajek Disneya.

Po Lidlakach przyszedł czas na kolejną akcję lojalnościową z maskotkami, tym razem z postaciami prosto z animacji Disneya! Pod hasłem "Warzywa i owoce mają supermoce!" Lidl Polska wraz z Disneyem chcą zachęcić najmłodszych do zdrowych nawyków żywieniowych. Bajkowe maskotki mają zapewnić dzieciom dużo dobrej zabawy, jednocześnie rozbudzając zainteresowanie jedzeniem warzyw i owoców, które będą promowane przez bohaterów Disneya

- tłumaczy Lidl w komunikacie.

Zasady promocji są takie, jak wcześniej. Za każde 50 zł wydane na zakupy klient dostaje pieczątkę. Aby zdobyć maskotkę, musimy zebrać 20 pieczątek i dopłacić 1 gr. Pluszaki, które już 30 sierpnia zawitają do sklepów Lidla to: Pluto ("Teraz Miki"), Simba ("Król Lew"), Stich ("Lilo i Stich"), Sven ("Krain Lodu"), Pua ("Vaiana) i Tuptuś ("Bambi").

Pluszaki w LidluPluszaki w Lidlu Lidl

Biedronka i Lidl zarobiły na pluszakach duże pieniądze

Kolejna "maskotkowa wojna" Lidla i Biedronki nie jest oczywiście żadnym zaskoczeniem. Te programy lojalnościowe bardzo się obu sieciom opłacają.

Wystarczy wspomnieć, że aby zdobyć jedną maskotkę podczas ubiegłorocznej akcji Gang Fajniaków, należało zrobić zakupy na kwotę 3 tysięcy złotych. Fajniaków było aż 10, co dawało łącznie 30 tysięcy zł lub 20,2 tys. zł (przy 40 naklejkach za maskotkę i dopłacie).

W Lidlu cała zabawa jest tańsza, bo aby zdobyć jedną zabawkę, musimy wydać na zakupy 1000 zł, a zebranie wszystkich sześciu maskotek z Disneya będzie nas kosztować 6000 złotych, co i tak jest kwotą gigantyczną, biorąc pod uwagę realną wartość takich pluszaków.

To wszystko nie zniechęca jednak klientów sieci do udziału w promocji. Tylko w ubiegłym roku Gang Fajniaków rozszedł się w liczbie 8 mln egzemplarzy, a we wszystkich edycjach akcji lojalnościowej Biedronka "rozdała" niemal 35 mln maskotek.

Więcej o: