AKTUALIZACJA:
O godz. 20:12 Bank Credit Agricole wystosował komunikat: "Informujemy, że dziś w nocy przywrócimy poprawne stany kont. Raz jeszcze serdecznie przepraszamy."
Credit Agricole zmaga się z poważną awarią, która polega na tym, że niektóre transakcje kartą księgowane są podwójnie. Sam bank przyznał w czwartek, że wystąpiła usterka i trwają prace nad przywróceniem poprawnego stanu kont klientów.
"Szanowni Państwo, informujemy, że na rachunkach niektórych klientów pojawiły się ponowne obciążenia transakcji kartowych, wcześniej już zaksięgowanych. Pracujemy, aby jak najszybciej przywrócić poprawny stan kont. Przepraszamy za tę sytuację" - czytamy w komunikacie banku.
Klienci skarżą się na usterkę w mediach społecznościowych. Na profilu banku Credit Agricole na Facebooku pojawiły się już setki komentarzy w tej sprawie. Internauci wskazują na znikające pieniądze z kont bankowych. Część zauważa, że nie można dodzwonić się na infolinię.
"Transakcje z 30 lipca księgowane w lipcu, a potem we wrześniu. Prawie 3000 zł mniej na koncie" - pisze klientka. "U nas ponad 1200 zł" - dodaje kolejny. "Pierwsze co zrobiłem, to zastrzegłem kartę z obawy przed kradzieżą moich danych. Na infolinię oczywiście nie dało się dodzwonić. Z dostępnych 2000 zł na koncie zrobiło się ponad -150 zł" - skarży się inny klient.
Rzecznik Credit Agricole Przemysław Przybylski powiadomił w rozmowie z serwisem Dobre Programy, że bank stara się jak najszybciej rozwiązać awarię. Zapewnił, że klienci nie muszą się martwić o swoje środki na koncie, a wszystkie transakcje naliczone po raz drugi zostaną anulowane.
Z podobną sytuacją zmagał się w czerwcu Santander. Niektórzy klienci tego banku stracili ze swoich kont o 100 razy większe kwoty, niż w przelewie. Bank zapewniał, że wszyscy poszkodowani klienci odzyskają swoje środki z powrotem.