Jak podaje portal Money.pl, w mediach społecznościowych w niedzielę 5 września rano zaczęły pojawiać się informacje, że wiele osób nie może zrealizować bonu turystycznego. - Prowadzę park rozrywki. Od rana jest problem z serwerem. Po wypełnieniu formularza przez turystów i wprowadzeniu tego do systemu, klient powinien dostać SMS z ZUS-u. Niestety wiadomości od rana nie przychodzą. Klienci odbijają się od kasy - mówił w rozmowie z portalem jeden z przedsiębiorców z południa Polski.
Klienci dzwonili więc na infolinię bonu turystycznego, na której dostawali informację, że system się "zawiesił" i nie wysyła wiadomości na numer telefony podany w systemie PUE ZUS. Konsultanci nie potrafili jednak oszacować czasu naprawy awarii. Klienci mogli jednak dowiedzieć się, jak ją obejść.
W tym celu wystarczy zalogować się do PUE i zmienić numer podany w formularzu lub wpisać na nowo numer, który już tam widniał.
Po godzinie 15:35 rzecznik Zakładu Ubezpieczeń Społecznych poinformował Money.pl, że platforma PUE działa, a problem leży "po stronie operatorów komórkowych". Zapewnił jednak, że ZUS współpracuje z operatorami, by jak najszybciej usunąć awarię.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych, który obsługuje bony turystyczne, informował wcześniej o pracach konserwacyjnych systemu PUE. Miały one zakończyć się w sobotę nad ranem. Na stronie ZUS nie ma informacji o tym, by istniały jakiekolwiek problemy z realizacją bonu turystycznego (stan na niedzielę 16:44).
Dziennikarzom nie udało się ustalić, jak długo mogą pojawiać się problemy z realizacją bonu turystycznego.