TVN24 liderem oglądalności w sierpniu. Stacja zwiększa przewagę nad TVP Info

W porównaniu do sierpnia 2020 r. TVN24 wyprzedza TVP Info o 1,4 pkt. proc. pozostając liderem oglądalności kanałów informacyjnych. Największy wzrost w stosunku do zeszłego roku zaliczyła natomiast Telewizja wPolsce.pl.

Za nami uchwalenie przez Sejm tzw. ustawy "lex TVN", które odbyło się w atmosferze protestów w obronie wolnych mediów. Mimo ataków Prawa i Sprawiedliwości na TVN24, stacja ta wciąż ma się bardzo dobrze, co widać po rankingach oglądalności.

Zobacz wideo Co dalej z lex TVN?

"Średni dobowy udział TVN24 w sierpniu 2021 roku wyniósł 5,47 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 6,48 proc." - wynika z udostępnionej portalowi Wirtualnemedia.pl analizy Havas Media Group opracowanej na podstawie danych Nielsen Audience Measurement.

SiedzibaTVN S.A. w Warszawie Sejm przyjął "lex TVN". Zarząd TVN wydał oświadczenie

TVN24 wyprzedza TVP Info

Na drugim miejscu rankingu znalazło się TVP Info. Średni miesięczny wynik kanału wyniósł 4,09 proc. (po spadku o 11,65 proc. rdr). Podium uzupełnia Polsat News. W sierpniu br. stacja informacyjna Zygmunta Solorza miała 1,96 proc. udziału w rynku, po spadku względem sierpnia 2020 roku o 7,47 proc.

Warto nadmienić, że w pierwszej piątce znalazły się także stacje TVP3 oraz TVN24 BiS. Największym wzrostem natomiast może się pochwalić Telewizja wPolsce.pl, która zanotowała wzrost o 11,11 proc. do 0,02 proc.

TVP spada w rankingu 

"Największy udział (5,99 proc.) wśród grup kanałów newsowych w sierpniu br. miała Telewizja TVN, mająca w portfolio stacje TVN24 oraz TVN24 BiS i notująca wzrost o 5,87 proc. Kanały wyprzedziły anteny newsowe Telewizji Polskiej, których udział zmniejszył się o 9,77 proc. do 5,14 proc. (łączne dane dla TVP Info i TVP3)" - czytamy w Wirtualnych Mediach.

Prezydent Andrzej Duda "Lex TVN". Spekulacje po słowach Andrzeja Dudy. Będzie weto?

Jak podaje portal, łączny rynkowy udział wszystkich dostępnych na rynku stacji informacyjnych w sierpniu 2021 roku wyniósł 13,34 proc. Było to o 2,90 proc. mniej niż w sierpniu 2020 roku.

Warto dodać, że również wśród odbiorców w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w sierpniu 2021 roku znalazło się TVN24 z wynikiem 3,11 proc., po spadku o 14,29 proc.

Więcej o: