Awaria Facebooka, a pracownicy nie mają jak pracować. Nie działają karty do drzwi, komunikatory

Awaria Facebooka dotyczy nie tylko produktów firmy, ale też jej wewnętrznych systemów. Utrudniona jest komunikacja wewnątrz korporacji. Przyczyny wielkiej globalnej awarii na razie nie są znane.

Użytkownicy usług mobilnych, dostarczanych przez firmę Facebook, mają problemy z korzystaniem z nich. Nie działa strona facebook.com, problemy występują także w aplikacji mobilnej, komunikatorach Messenger i WhatsApp oraz na Instagramie.

Z danych udostępnionych przez Downdetector.com wynika, że zgłoszenia użytkowników Facebooka o awarii zaczęły się pojawiać o 17.30 czasu polskiego. Początkowo było to około 2 tysięcy zgłoszeń. Już 20 minut później liczba zgłoszeń wzrosła ponad dziesięciokrotnie - do niemal 29 tysięcy. Awaria dotyczy użytkowników na całym świecie. O problemie donoszą również zagraniczne media, między innymi z Wielkiej Brytanii, Rosji i Indii.

Pracownicy Facebooka bez dostępu do biur

O tym, jak poważna jest awaria, świadczy nie tylko długość jej trwania, ale też to, jak bardzo dotknęła wewnętrzne systemy firmy Facebook.

Przedstawiciele Facebooka pół godziny po początku awarii pisali o tym, że "niektóre osoby mają problemy z dostępem do naszych aplikacji i produktów" i "pracują nad jak najszybszym przywróceniem normalnego stanu". Jednak wczesnym wieczorem polskiego czasu - gdy w USA zaczynał się dzień pracy - zaczęły też pojawiać się informacje o tym, jak awaria dotyka pracowników. Według doniesień nie działają wewnętrzne systemy komunikacji, a nawet karty wstępu do biur.

Cytowany przez dziennikarza Philipa Crowthera anonimowy pracownik Facebooka powiedział, że w firmie panuje "chaos" przez to, że padły też wewnętrzne systemy. Zamiast korzystać ze specjalnego komunikatora, pracownicy piszą do siebie maile lub wysyłają SMS-y.

Pojawiły się też doniesienia o pracownikach, którzy nie mogą wejść do biura (lub z niego wyjść), bo nie działają identyfikatory. 

Tymczasem wiele osób korzystających z sieci przeniosło się na (działającego) Twittera.

Więcej o: