Więcej informacji gospodarczych przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl
Jak podał właściciel sieci Biedronka Jeronimo Martins, sprzedaż wzrosła ogółem, liczona w złotych, o 11,2 proc. rok do roku w III kw., zaś w euro odnotowała wzrost o 8,1 proc. r/r do 3 649 mln euro.
"Biedronka osiągnęła dobre wyniki na wszystkich tych frontach i w walucie lokalnej, zwiększyła sprzedaż w okresie 9 miesięcy o 10,3 proc., w tym o 7,8 proc. w placówkach porównywalnych. Liczona w euro, sprzedaż wyniosła 10,6 mld euro, czyli o 7,3 proc. więcej niż w okresie 9 miesięcy 2020 r." - czytamy w komunikacie cytowanym przez "Business Insidera".
W ciągu 9 miesięcy br. sprzedaż Biedronki stanowiła 69,9 proc. przychodów całej grupy Jeronimo Martins wobec 69,8 proc. rok wcześniej.
Biedronka stale powiększa sieć sprzedaży. W tym roku - o ok. 100 placówek podał właściciel sieci Jeronimo Martins. "Jakość obecności Biedronki na rynku zostanie wzmocniona w 2021 roku poprzez ok. 100 nowych sklepów netto i ok. 300 odnowionych lokalizacji" - czytamy w komunikacie.
Jak podano, capex [wydatki inwestycyjne na rozwój - red.] grupy ma w tym roku wynieść ok. 650 mln euro, z czego ok. 60 proc. zostanie przeznaczonych na Biedronkę.
Łączna powierzchnia sklepów wyniosła 2,18 mln m2 na koniec września br. wobec 2,06 mln m2 rok wcześniej. W I-III kw. br. sieć Biedronka otworzyła 75 sklepów, zamknęła 16 i przeprowadziła 232 modernizacje. Na koniec września br. sieć Biedronka liczyła 3 174 placówki.