Już pod koniec października Epic Games informował na stronie internetowej, że "test" gry Fortnite "dobiegł końca". Producent i wydawca gier komputerowych powiadomił wtedy, że od 1 listopada nastąpi blokada zakładania nowych kont oraz pobierania gry.
W poniedziałek 15 listopada nastąpiło zamknięcie wszystkich serwerów tej popularnej sieciowej produkcji. To oznacza, że chińscy gracze musieli pożegnać się z Fortnite. Epic Games nie wyjaśnił, dlaczego podjął decyzję o wycofaniu się z Chin. Warto jednak dodać, że chińska wersja Fortnite była okrojona - usunięto z niej wiele elementów, które tamtejszy rząd uznał za "niewłaściwe", w tym m.in. skórki postaci nawiązujące do Halloween.
Przeczytaj więcej podobnych informacji na stronie głównej Gazeta.pl
Zagraniczne media piszą, że decyzja Epic Games może mieć związek z przyjętymi wcześniej restrykcjami. Jak pisaliśmy pod koniec sierpnia br., chiński regulator internetu zezwolił osobom niepełnoletnim grać w gry online w piątki, soboty i niedziele między godziną 20:00 a 21:00, a platformy internetowe z grami zostały zobowiązane do wprowadzenia rejestracji użytkowników za pomocą dowodów tożsamości.
Wcześniejsze ograniczenia pozwalały na korzystanie z usług platform z grami online jedynie przez półtorej godziny w dni powszednie oraz trzy godziny w weekendy i święta. Z kolei osobom poniżej 18. roku życia zakazano grania w gry online między godz. 22 a godz. 8 rano. Chiński producent gier Tencent wprowadził w swoich grach funkcję "nocnego patrolu", który ma uniemożliwiać nieletnim granie w nocy. Firma wykorzystała w tym celu automatyczne skanowanie twarzy użytkowników.
Premiera gier komputerowych oraz sprzedaż kopii lub przedmiotów wirtualnych wymaga wcześniejszej zgody rządu Chin. Proces licencjonowania jest w tym roku bardzo rygorystyczny - chińskie władze nie zatwierdziły bowiem żadnej nowej gry od ponad 100 dni - zauważa Bloomberg.
Nadawca, powołując się na dane firmy badawczej Newzoo, zwraca również uwagę, że chiński rynek gier w 2021 r. będzie warty 46 mld dolarów - to o 3 mld dolarów więcej od rynku w Ameryce Północnej. W 2020 r. chiński regulator wydał licencje na zaledwie 1400 nowych gier. Dla porównania, w 2017 r. wydano ich ponad 9000.