Facebook wybrany najgorszą firmą roku przez czytelników Yahoo! Finance. Zmiana nazwy na Meta nie pomogła

Facebook został wybrany najgorszą firmą roku przez czytelników Yahoo! Finance. Negatywnie oceniono również szefa firmy Marka Zucerkberga. Ledwie co trzeci ankietowany uznał, że Facebook ma jeszcze szanse odkupić swoje winy.

Yahoo! Finance co roku wybiera najlepszą firmę. W 2021 roku nagrodę zgarnął Microsoft, którego kapitalizacja przekroczyła 2 biliony dolarów, a akcje w ciągu roku wzrosły o 53 proc.

Yahoo! Finance uznało jednak, że równie wiele można nauczyć się z porażek. Stąd w tym roku czytelnicy mogli też wybrać najgorszą firmę roku. 1541 respondentów uznało, że na ten tytuł zasługuje Facebook, który niedawno zmienił nazwę na Meta. 

Zobacz wideo Ta profilerka jest doskonała w swojej pracy. Wykorzystuje w niej traumę z dzieciństwa

Facebook wybrany najgorszą firmą roku

Uczestnicy ankiety mieli sporo poważnych zastrzeżeń wobec Facebooka. Firmie zarzuca się m.in. problemy z cenzurą, oznaczaniem dezinformacji i fake newsów, czy negatywny wpływ Instagrama na zdrowie psychiczne. Wiele zastrzeżeń dotyczyło również kwestii prywatności. Facebooka oskarżano też o podkopywanie fundamentów demokracji na całym świecie. Spora liczba negatywnych głosów skupiła się na samym szefie firmy Marku Zuckerbergu.

Więcej informacji ze świata na stronie głównej Gazeta.pl 

Tylko 30 proc. ankietowanych uznało, że Facebook ma jeszcze szansę na odkupienie. Powszechnie uważano, że zmiana nazwy przedsiębiorstwa na Meta ma odwrócić uwagę od problemów firmy. Część odpowiedzi z ankiety wskazywała, że ruch ten rzeczywiście się udał. 

Yahoo! Finance zwraca uwagę, że wyniki ankiety wyraźnie pokazują, jak duża jest niechęć wobec Facebooka. Na drugim miejscu znalazła się firma Alibaba, największa z branży e-handlu w Chinach -  otrzymała aż 50 proc. głosów mniej.  

Problemy Facebooka w 2021 roku

Końcówka roku była dla Facebooka burzliwa. We wrześniu do mediów zaczęły wypływać dziesiątki tysięcy stron wewnętrznych dokumentów firm. Po czasie jako sygnalistka ujawniła się Frances Haugen, była pracowniczka firmy. Dokumenty, które przekazała mediom, świadczyły o tym, że Facebook nie zareagował odpowiednio na ruchy na platformie, który doprowadziły do ataku na Kapitol.

- Facebook wprowadził inwestorów i opinię publiczną w błąd co do swojej roli w utrwalaniu dezinformacji i brutalnego ekstremizmu w związku z wyborami z 2020 r. i atakiem z 6 stycznia - stwierdziła Francis Haugen w jednej ze swoich skarg do Amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd.

Do tego wróciła zeszłoroczna sprawa zmowy reklamowej między Facebookiem i Google. Wyciekły dokumenty, które potwierdzały oskarżenia i ujawniały kwoty zmowy sięgające 500 mln dolarów. 

Na domiar złego w tym samym czasie Facebook zaliczył jedną z największych, jeśli nie największą, awarię w historii. Okazuje się, że firma miała poważny problem z naprawieniem usterki, gdyż jej wszystkie wewnętrzne systemy działają w oparciu o serwery Facebooka.

Więcej o: