W czwartek w Zachodniopomorskim Urzędzie Wojewódzkim w Szczecinie odbyła się konferencja prasowa dotyczącą przetargu na dokumentację dla Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu S6 oraz decyzji ZRID (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej) dla drogiS3 Dargobądz-Troszyn. Przetarg w tej sprawie ogłosiła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła.
Więcej informacji gospodarczych na stronie głównej Gazeta.pl
Było to możliwe dzięki zatwierdzeniu przez ministra infrastruktury programu inwestycji o wartości ponad 411 milionów złotych. Inwestycja będzie realizowana w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 roku.
Więcej informacji gospodarczych na stronie głównej Gazeta.pl
Opracowany zostanie projekt budowlany, a po uzyskaniu zezwolenia na realizację inwestycji drogowej, wypłacone odszkodowania za nieruchomości przejęte pod drogę. Przetarg na opracowanie dokumentacji składa się z dwóch części. Pierwsza dotyczy odcinków 1 i 2 - od Kołbaskowa do Polic. Druga część dotyczy odcinka 3 - od Polic do Goleniowa wraz z tunelem pod Odrą. Termin składania ofert upływa 20 stycznia 2022 roku.
Zachodnia Obwodnica Szczecina będzie miała długość około 50 kilometrów. Ominie aglomerację szczecińską od zachodu i północy. Droga przejdzie pod Odrą tunelem na wysokości Polic. Będzie to najdłuższy tego typu obiekt w Polsce.
Nowa trasa będzie alternatywą dla obecnego szlaku S3/A6, omijającego Szczecin od południa oraz wschodu i razem z nim utworzy pętlę wokół miasta. Droga w znaczący sposób poprawi skomunikowanie całej aglomeracji szczecińskiej z siecią dróg ekspresowych i autostrad na terenie województwa zachodniopomorskiego.
W 2017 roku uzyskano już decyzję środowiskową dla tej inwestycji. Opracowano także dokumentację koncepcyjną wraz z badaniami podłoża.